Balıkesir Sanayi Odası (BSO) tarafından oda üyelerine "Pazarlama ve Markalaşma İnovasyonları" konulu seminer verildi. Seminerde, markalaşmanın önemini anlatan Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Bilişim Danışmanı ve Özkan Yönetim Danışmanlık firması yetkilisi Mehmet Özkan, ticaret kurallarıyla ilgili ipuçları verdi. 2 saat süren eğitime, satış ve pazarlama departmanlarının yöneticileri ve çalışanları yoğun ilgi gösterdi.
REKABET PARAMETRELERİ
Özkan sunumunda, markalaşma, inovasyon, pazar analizi, etnik pazarlama, pazarlardaki rakipleri önceden tahmin edebilmek, pazarlama bakış açısı ile "mevcut müşteriyi" ve "yaptığımız işi" yeniden tanımlamak konularında bilgiler verdi.
Günümüzde kullanılan klasik rekabet parametrelerinin geçerliliğini hızla yitirdiğini belirten Özkan, "Piyasadaki ürün ve hizmet çeşidi arttı. Ürün ya da hizmet başına düşen birim müşteri sayısı ve karı ise giderek azaldı. Bu yüzden yaşanılan sorunlara veya karşılaşılan fırsatlara, üretim ya da satış gözlüğü ile değil, pazarlama gözlüğü ile bakmak zorunluluk haline gelmiştir" dedi. Ekonomik olarak büyüyen bir ülkede yaşadığımızı dile getiren Özkan, başarılı pazarlamanın farklı bakış açıları ile mümkün olabileceğini söyledi. Eğitim sonunda Balıkesir Sanayi Odası Genel Sekreteri Rıfat Keklikoğlu tarafından Mehmet Özkan'a katılımı için plaket verildi.
DEVRİM DERİN