Aliağa Ticaret Odası, üyelerine değişen dünya düzeninde rekabetçi olmanın yollarını anlattı. Oda'nın düzenlediği "Pazarlama ve markalaşma inovasyonları" konulu seminerde, şirketlerin ayakta kalması için yapmaları gerekenler anlatıldı. Semineri veren Özkan Yönetim Danışmanlık CEO'su Memet Özkan, başarılı pazarlamanın farklı bakış açıları ile mümkün olabileceğini söyledi. Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Bilişim Danışmanı ve Özkan Yönetim Danışmanlık firmasının sahibi, yönetim danışmanı Memet Özkan, oda üyelerine verdiği seminerde markalaşmanın önemine dikkat çekti. Özkan, ticaret kurallarıyla ilgili ipuçları da verdi. 2 saat süren eğitime, satış ve pazarlama departmanlarının yöneticileri ve çalışanları ilgi gösterdi. Özkan, "Markalaşma, inovasyon nedir?", "Tipik bir işletmenin yaşam döngüsü", "Mevcut müşteriyi yeniden tanımlamak", "Pazarlama bakış açısı", "Yaptığınız işi yeniden tanımlamak" konularında bilgiler verdi. Özkan ayrıca, "Pazarlama bakış açısı ile düşünebilmek", "Pazar analizi", "Niş pazarlardaki rakipleri önceden tahmin edebilmek", "Rekabeti doğru analiz edebilmek", "Etnik pazarlama", "Dönüşen pazarlardaki değişimi anlayabilmek", "Lokal değil global deneyimlerden öğrenmek" konularını da ele aldı.
TÜRKİYE BÜYÜYOR
Özkan, günümüz rekabet ortamında kullanılan klasik rekabet parametrelerinin geçerliliğini hızla yitirdiğini, piyasadaki ürün ve hizmet çeşidinin son derece arttığını, ürün ya da hizmet başına düşen birim müşteri sayısının ve karın ise giderek azaldığını ifade etti. Özkan, "Bu yüzden yaşanılan sorunlara ve karşılaşılan fırsatlara, bugüne kadar olduğu gibi üretim ya da satış gözlüğü ile değil, pazarlama gözlüğü ile bakmak zorunluluk haline gelmiştir" dedi. Ekonomik olarak büyüyen bir ülkede yaşadığımızı belirten Özkan, "Bütün dünya satış pazarlamaya geçiyor. İnovasyon son derece önemli. İnovasyon dediğimiz olay az zaman da daha yoğun değerler üretebileceğimiz olaydır" dedi.
ERDAL ÇARBOĞA (ALİAĞA)