METİN BURMALI (HABER MERKEZİ)
İzmir ve Manisa'yı birbirinden ayıran dağlık bölgede keskin virajları ve dik rampalarıyla "ölüm yolu" olarak bilinen Sabuncubeli'nde kazaların önüne geçmek için 2 yıl önce yapımına başlanan tünel çalışmaları tüm hızıyla devam ederken, Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, 2015 yılında bitirilmesi planlanan çalışmaların tünelin Manisa ucunda meydana gelen heyelanlar nedeniyle 2016 yılına sarktığını açıkladı. Tünelin İzmir bölümünde çalışmaların aralıksız devam ettiğini ifade eden Uraloğlu, Konak Tünelleri'ndeki çalışmaların ise 2014 yılı içerisinde tamamlanacağını vurguladı. Tünelin ilk projelendirildiğinde 2 bin 800 metre olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, bir tüpte 413 metre, diğer tüpte ise 362 metre ilerleme kaydettiklerini söyledi.
Çalışmalar aksadı
Temeli 9 Eylül 2011'de atılan tünel açıldığında, Manisa'ya ekonomi, zaman ve ulaşım olarak büyük kolaylıklar sağlayacağına, Manisalıların yıllardır hayali olan tünelin yalnız iki şehri değil, Marmara ve Ege bölgelerini de bağlayacak önemli bir yol olacağına dikkat çeken Uraloğlu, "Manisa yönündeki heyelan nedeniyle çalışmalar durmuştu. Projesini tamamladık. Zeminle ilgili çalışma yapıyoruz. Yıl sonunda Manisa yönünden de gireceğiz. Amacımız 2016 yılının sonuna kalmadan bu tüneli hizmete açmak" diye konuştu.
Konak'ta 24 saat çalışma
Konak Tünelleri'nin Bahribaba girişinde de çevresindeki bazı tescilli binaların korunması, zarar görmemesi ve arkeolojik buluntulardan dolayı çalışmaların sekteye uğradığını vurgulayan Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, zemine yapılacak beton enjeksiyon çalışmalarının tamamlanmasından sonra yıl sonunda Bahribaba Parkı girişinden tünel çalışmasına başlayabileceklerini açıkladı. Konak Tünelleri'ne Yeşildere yönünden 24 saat aralıksız devam ettiklerinin de altını çizen Uraloğlu, 2014 yılı Mart ayında bitmesi öngörülen tünel çalışmasının 2014 yılı sonunda tamamlanacağını sözlerine ekledi.