METİN BURMALI (HABER MERKEZİ)
2011 yılında temelleri atılan Konak ve Sabuncubeli Tünelleri'nden sonra üçüncü tünel inşaatı Belkahve'de başladı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir-İstanbul otoyolunun Kemalpaşa kavşağındaki Belkahve şantiyesinde iş makinesine binerek, tünelin çalışmasının startını verdi.
İçerisinde köprü ve viyadüklerin bulunduğu 20 milyar liralık İzmir-İstanbul Otoyolu Projesi için delici jumbo adı verilen iş makinasına binerek Belkahve Tünelleri'nde çalışmaların startını veren Bakan Yıldırım, proje için 3 milyar liralık da kamulaştırma bedeli ödendiğini açıkladı. Yıldırım, "İzmir'deki, Manisa'daki, Balıkesir'deki, güzergah üzerindeki vatandaşlarımızın cebine de bu projeyle beraber 3 milyar lira para giriyor. İki tarafı kaymaklı kadayıf" dedi.
Bakan Yıldırım, yap-işlet-devret modelleri arasında bu projenin Mayıs ayına kadar dünyanın en büyük projesi olduğunu ancak 3. Havalimanı Projesi'nin bu projenin önüne geçerek birinciliği aldığını söyledi.
Dünyanın 2. büyük köprüsü
Belkahve'deki köprü ayaklarının yılbaşına kadar yükseleceğini ve köprü uzunluğunun 4 bin 540 metreyi bulduğunu hatırlatan Bakan Yıldırım, toplam kazı işinin 152 milyon metreküp olduğunu, günde 10 bin kamyonun kazı çalışması yaptığının altını çizdi. İzmir- İstanbul Otoyol Projesi'nin toplam uzunluğunun yan yollarla birlikte 420 kilometre olduğuna dikkat çeken Binali Yıldırım, yan yollar çıkarıldığında projenin 405 kilometreyi kapsadığını ifade etti. Projeyle ilgili çok şey söylenebileceğine de değinen Bakan Yıldırım, "Üzerinde kocaman bir köprü var. İzmit körfezini geçen ayaklar ve viyadüklerle birlikte 4 bin 540 metre uzunluğuyla dünyanın sayılı köprülerinden bir tanesi. Köprünün 4 gidiş 4 geliş şeridi var. Köprünün temel direkleri yapıldı, önümüzdeki ay yüzdürülerek yerlerine konulacak. İnşallah köprüyü önümüzdeki yıl denizin üzerinde göreceğiz" diye konuştu.
Projenin yapımına sadece İstanbul'dan başlandığı yönünde bazen farklı seslerin duyulduğunu da ifade eden Yıldırım, bunun gerçeği yansıtmadığını işaret etti. İzmir- İstanbul otoyolunun, Bornova çıkışında iki viyadükle Belkahve Tünelleri'ne bağlanacağını vurgulayan Yıldırım, tünellerin her birinin bin 700 metre uzunluğunda olduğunu söyledi.
Yıldırım, Kemalpaşa lojistik köy ile Kemalpaşa- Turgutlu tren hattı inşaatının devam ettiğini kaydetti.
Sabuncubeli Tünelleri'nin yapım çalışmalarını da yerinde inceleyen Yıldırım, İki tünelin toplam uzunluğunun 8 bin 114 kilometre olduğunu söyledi. Yıldırım, şöyle devam etti: "Programın biraz gerisindeyiz. Proje değişikliği yaptık. Tünel boyunu mecburen uzattık. Normal şartlarda 2 bin 800 metreydi, 4 bin metreye uzattık. Bu çalışma şartlarına göre 3 yıl sonra her şey yolunda giderse bu tünelleri açacağız. Güzel bir yol standardıyla İzmir- Manisa arasını otoyol kalitesinde bölünmüş yola dönüştürmüş olacağız."
"Metro bir efsane oldu"
İzmir Balçova'da AK Parti İl Danışma Kurulu toplantısına katılan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gezi Parkı olaylarının ardında faiz lobisinin olduğunu öne sürerek, "Bölgede güçlü bir Türkiye'nin olmaması isteniyor ama artık o saadet zinciri kırıldı. O günler artık bitti. Kimse Türkiye'yi faizciler için çalışan çabalayan, kaynaklarını onlara aktaran bir ülke olarak görmesin" dedi.
A ligine hazır olun
İzmir'de CHP'nin yaklaşık 14 yıldır iktidarda olduğunu ve metro çalışmalarının uzamasından hükümetin sorumlu olmadığını vurgulayan Bakan Yıldırım, "İzmir 14 yıldır C liginde kaldı. İzmir A ligini hak eden bir kenttir" diye konuştu.
Taksim'de yaşanan Gezi Parkı olaylarıyla ilgili AK Parti Genel Merkezi tarafından hazırlanan tanıtım CD'sinin izlenmesiyle başlayan toplantıda konuşan Yıldırım, Türkiye'de 80 yılda yapılan hizmetlerden fazlasını ülkeye kazandırdıklarını söyledi. zmir'in Türkiye'nin gözbebeği bir şehir olduğunu, hükümetin bugüne kadar kente 8 milyar lira yatırım yaptığını ifade etti. Yıldırım, şöyle konuştu: "Şimdi bir metro efsanesidir gidiyor. 3 başkan, Yüksel Çakmur, Ahmet Piriştina, Aziz Bey ve hatta buna Burhan Özfatura'yı da dahil edebilirsiniz. Hepsini derle topla 20 kilometre yok. 11,6 kilometresi zaten 2005'den önce açılmış. Geriye kalan bir 5 kilometrelik kısım var. O da yapılıyor. 2 kilometrelik kısmı açıldı. Metro geciktikçe faturayı Ankara'ya kesme alışkanlık haline geldi"