Dünya'da bir kurumun, bir ismin, bir coğrafyanın veya bir nesnenin en kolay markalaşacağı yer, abartmaksızın söylüyorum, İzmir'dir. Nitekim İzmir son yıllardaki bütün köhneliğine rağmen hala markadır; Sezen Aksu ve Gönül Yazar gibi sanatçıların markalaşmalarının arkasındaki fon Egeli olmalarıdır. Türkiye'ye mal olmuş birçok kalıcı siyasi-sanatsal-ekonomik marka bu coğrafyadan neşet etmiştir. Ancak son 20 yıl, Ege'nin özellikle de İzmir'in hantallaştığı, kısırlaştığı bir dönemi ifade ediyor. Egebank gibi birçok kurum hayatiyetini sürdüremedi. Birçok şirket kuruldu battı. Burhan Özfatura'dan sonra bir siyasi marka ortaya çıkmadı. Sezen Aksu çapında yeni bir sanatçı yetişmedi. Bugün İzmir'in en kalıcı ve taşıyıcı markası olarak Ege-Koop göze çarpıyor ki, uzun soluklu macerası bu kısır dönemde her yönüyle ilgi çekiyor.
***
13 Mart Salı günü Ankara'da Ege-Koop'un tanıtım toplantısındayız. İzmir'le ilişkim başladığı günden itibaren Ege-Koop'u ve onun çalışkan başkanı Hüseyin Aslan'ı hep izledim. Çünkü Ege-Koop'un yaptıkları İzmir'in o hımbıl dönemini delip geçen bir başarı hikayesidir. 25 bin konut yapmak çocuk oyuncağı değildir, büyük iştir ve büyük başarıdır. Üstelik bu kurumlaşmayı sürdürülür halde tutmak, sürekli hedef büyütmek ve izmir'in temsil kabiliyeti en güçlü markası olmak ayrıca önemlidir. Salona gelenlere bakıyoruz. Efsane başkan Burhan Özfatura orada, MHP'nin başarılı grup başkan vekili Oktay Vural orada, CHP'nin ciddi isimleri oarada, İsmet Sezgin orada, Ak Parti'nin pırıltılı yüzü İlknur Denizli orada. Ve AK Parti'nin iki İzmirli bakanı da orada. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım kürsüde tecrübeli siyasetçilere has profesyonel ama çok içten bir konuşma yapıyor. Hüseyin Aslan isminin altını özenle çiziyor, ardından Ege-Koop'un başarılarına ve önemine vurgu yapıyor. Bütün bunlardan sonra partiler üstü bir çalışma anlayışı taşıdıklarını dile getiriyor. Anlaşılıyor ki AK Partililer Hüseyin Aslan'ı yakından takip ediyorlar.
***
Ege-Koop Başkent Ankara'ya ofis açtı. Ankara temsilcisi olarak da zarif siyasetçiliği ve sanatçı duyarlılığı ile herkesin sevip saydığı vizyoner bir ismi, Faruk Demir'i atadı. Faaliyetlerini tüm Türkiye'ye yayacak şekilde bir vizyon belirledikleri anlaşılıyor. Bir bakıma İzmir marka ihraç ediyor. Hüseyin Aslan o akşamki konuşmasında yeni vizyonlarının ipuçlarını veriyor. İnsanları güvenilir, kaliteli iş çıkaran, hızla gerçekleştiren bir çalışma anlayışıyla muhatap kılmaya devam edeceklerini belirtiyor.
İnşaat sektörü gibi bir alanda Ege-Koop'un İzmir dışına açılması İzmir için müthiş bir ataktır. Umarız Ege-Koop, Ege'de gösterdiği başarıları başka yerlerde de gösterir.
Zira İzmir'in dev başarılara her şeyden çok ihtiyacı var.