Kütahya'da 70 gündür kapalı olan hayvan pazarı açıldı

Kütahya'nın Simav ilçesinde küçükbaş hayvanlarda görülen çiçek hastalığı nedeniyle 70 gündür kapalı olan canlı hayvan pazarı, yeniden açıldı. Simav Tarım ve Orman İlçe Müdürü Murat Tokdemir, hastalığın sona ermesi için ilçe genelindeki yaklaşık 20 bin küçükbaş hayvanın 2 aylık süreçte aşılandığını ve hastalığın tamamen bittiğini söyledi

Kütahya'nın Simav ilçesinde küçükbaş hayvanlarda görülen çiçek hastalığı nedeniyle 70 gündür kapalı olan canlı hayvan pazarı, yeniden açıldı
Simav'da 12 Ocak günü, küçükbaş hayvanlarda görülen çiçek hastalığı üzerine İlçe Hıfzıssıhha Kurulu, karantina kararı alındı. İlçeye, hayvan giriş ve çıkışı yasaklanırken, canlı hayvan pazarı da kapatıldı. İlçedeki küçükbaş hayvanların tamamının aşılanması ve 70 günlük karantinanın ardından hayvan pazarı yeniden açıldı.

Simav Tarım ve Orman İlçe Müdürü Murat Tokdemir, hastalığın sona ermesi için ilçe genelindeki yaklaşık 20 bin küçükbaş hayvanın 2 aylık süreçte aşılandığını ve hastalığın tamamen bittiğini söyledi.

Yeniden hizmet vermeye başlayan pazarda hava koşulları nedeniyle az sayıda satıcı ve alıcı bulunurken, hayvan yoğunluğu yaşanmadı. Güvenlik önlemlerinin alındığı pazara, sağlık durumunu gösteren belgeleri ve kulağında küpesi bulunmayan hayvanlar alınmadı.
İç Ege'nin en hareketli hayvan pazarı olarak kabul edilen Simav Canlı Hayvan Pazarı'nın yeniden açılması hayvan yetiştiricilerinin yanı sıra bölge esnafını da sevindirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.