Kütahya’da MHP, seçim sonuçlarına itiraz etti

MHP’nin Kütahya Belediye Başkan Adayı Alim Işık, 31 Mart 2024 Mahalli İdareler Genel Seçimleri’nde bazı sandıklarda usulsüzlükler olduğunu iddia ederek İlçe Seçim Kurulu’na seçim iptali ve yeniden sayım için başvuruda bulundu.

31 Mart 2024 Mahalli İdareler Genel Seçimleri'nde resmi olmayan sonuçlara göre, Kütahya'da CHP'li aday Eyüp Kahveci 40 bin 712 oy, mevcut belediye başkanı ve MHP'li aday Alim Işık ise 40 bin 110 oy aldı. 602 oy farkla belediye başkanlığını kaybeden Alim Işık ve beraberindeki heyet, İlçe Seçim Kurulu'nda seçim sonuçlarına itiraz etti. Birçok hukuksuzluk tespit ettiklerini ve bu nedenle öncelikle seçim iptal ile yeniden sayım talep ettiklerini ifade eden Işık, "İtirazlarımıza konu birçok belgeli, tam kanunsuzluk hali olarak mevzuata geçen halleri içeren, dolayısıyla seçimlerin öncelikle iptalini ve ardından da olmuyorsa, tüm sandıkların tekrar sayılmasını gerektiren bulgularımız var.

Merkez İlçe Seçim Kurulu'na yaptığımız talep üzerine sandık birleştirme tutanağının hazırlanması sürecinde, yapılan kontroller sonucunda MHP adına girişi yapılmamış çok sayıda oyun tespiti de oy girişlerinde hata yapıldığını göstermiştir. Giriş sırasında da önemli sayıda partimize verilen oyların maalesef sisteme girilmediğini tespit ettik. Öncelikle seçimin iptaline, kabul edilmemesi halinde ise tüm geçerli ve geçersiz oyların yeniden sayılmasına karar verilmesini sayın ilçe seçim kurulumuzdan arz ve talep ediyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.