Uğur, 137 ülkeyi donduruyor

56 yıldır faaliyetlerini sürdüren ve ekonomik krize meydan okuyan Uğur Soğutma Makinaları ve Ticaret A.Ş, ihracat rakamlarını sürekli artırırken, yeni yatırımlarını Nazilli’de gerçekleştirmekten vazgeçmiyor

ALİ SOYDEMİR (NAZİLLİ)
Aydın'ın Nazilli ilçesinde, 56 yıl önce kurulan Uğur Soğutma Makinaları ve Ticaret A.Ş, sektördeki rakiplerini geride bırakarak, "dünyayı soğutan" bir firma haline geldi. Küçük bir işletme olarak kurulan soğutma makinesi tesisleri, bugün ise "Nazilli'nin dünyaya açılan penceresi" kabul edilmeye başladı. Uğur Soğutma Makinaları ve Ticaret A.Ş, 137 ülkeye ihracat yaparak liderliğini kanıtladı. Uğur Grubu, krizde de hız kesmeyip teknoloji destekli yatırımlarını sürdürürken, Yönetim Kurulu Başkanı Zeynel Abidin Takmaklı, fabrikanın yarım asrı aşkın süre önce Nazilli toprakları üzerinde yükseldiğini belirterek, "Önce bölgemize, insanımıza ve ülkemize faydalı olmak için çalışıyoruz. Bu noktaya çok çalışarak geldik. Ülkemizin gururu olmanın mutluluğu bize yeter" dedi.
VERGİ REKORTMENİ
Nazilli'de 1954 yılında dondurma makineleri imalatıyla üretime başlayan Uğur Grubu, 1986'da Uğur Soğutma Makinaları Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile ev ve sanayi tipi soğutucu-dondurucu üretimine de geçti. 3 bin kişiyi istihdam eden firma, Nazilli'nin cam damarı işletmelerinden biri haline geldi ve her yıl vergi rekortmenliği ipini göğüsledi. Küçük bir işletmeden bir dev doğarken, günde 4 bin ürünle 137 ülkeye ev ve sanayi tipi soğutma makinaları ihraç eden Uğur grubu, bu alanda markaya dönüştü. Uğur Grubu ayrıca motosikletten bisiklete, mermerden tekstile pek çok alana da yöneldi. Faaliyetlerini genişletip büyümesini sürdürdü. Ancak firma, yatırımlarını öncelikle ve ısrarla Nazilli'de tutmaya özen gösterdi. Nazilli'nin ekonomide lokomotifi olan Uğur Grubu, yeni istihdam alanları açıp dünyadaki pazar payını artırmayı hedefledi.

HEDEF LİDERLİK

Uğur Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Takmaklı, Nazilli'de doğup büyüyen firma olarak ticari tip soğutucular sektöründe, yurtiçinde liderliği sürdürmeyi, uluslararası pazarda da ilk üçe girmeyi hedeflediklerini belirterek, "Elbette nihai hedefimiz dünya liderliği. Bu noktaya çok çalışarak geldik. Nazilli'de dondurma makineleri imalatına başladığımızda hedeflerimiz vardı. 32 yıl sonra Uğur Soğutma Makinaları Sanayi ve Ticaret A.Ş'nin kuruluşu ile ev ve sanayi tipi soğutucu-dondurucu üretimine başladık. Uğur Soğutma A.Ş, bugün 130 bin metrekare faal kapalı alanda, kalifiye personeli ile günlük 4 bine yakın ürünü sevkiyata hazır hale getiriyor. Dış pazarda, 5 kıtada 137 ülkeye ihracat yapıyoruz. Nazilli ve bölgenin en fazla istihdam sağlayan şirketi konumundayız" dedi.
7 farklı şirketle hizmet veriliyor
Uğur Grubu'nun iş kolu çeşitliliğine de önem verdiğini belirten Grup Başkanı Zeynep Abidin Takmaklı, "Sektörümüzü sadece soğutma ile sınırlı tutmayıp 7 farklı şirketle motosikletten bisiklete, mermerden tekstile kadar birçok alanda Türkiye'nin dört bir yanında faaliyet gösteriyoruz. Büyüyen ve gelişen hizmet ağımızla kalitenin de güvencesi olarak markalaştık. Uğur Soğutma A.Ş. olarak 2000'li yıllarda dünya şirketleri arasında yerini almanın ancak kalite, modern teknoloji ve çağdaş yönetimle mümkün olduğuna inanıyoruz. Çalışanlarımızın yeteneklerini, performanslarını artırmak ve gelişmelerini sağlamak için gerekli eğitimleri vererek, katılımlarını sağlıyoruz. Diğer alanlardaki yatırımlarının yanı sıra insan kaynaklarında da gerekli yatırımları yapmayı sürdürüyoruz" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.