Grup, bünyesindeki 8 şirket ile soğutmanın yanı sıra tekstilden mermere, inşaattan tıbbi malzemeye kadar birçok alanda söz sahibi
ALİ SOYDEMİR (NAZİLLİ)
Nazilli'de 56 yıl önce küçük bir atölyede dondurma makineleri imal ederek adını duyuran Uğur, bugün 5 kıta, 137 ülkeye soğutucu ihraç ederek Türkiye'nin en büyük soğutucu imal eden şirketleri arasında yer aldı. Uğur Şirketler Grubu, 8 şirketi, 310 bin metrekare kapalı alanı, 2 bin 100 çalışanıyla sektöründe Türkiye pazarının yüzde 65'ine hakim. Uğur Gurubu Genel Koordinatörü Ali Gültekin Kılınç, "Yeni yatırımlarıyla kendini ve içinde bulunduğu pazarları sürekli geliştiren Uğur Gurubu, kaliteden ödün vermeden son teknoloji kullanarak hizmet veriyor" dedi.
1954 yılında küçük bir atölyede dondurma makineleri üretimiyle faaliyetine başlayan Uğur'un bugün 160'ı aşkın ürün çeşidi, 950'den fazla bayisi ve 310 servisi bulunduğunu belirten Kılınç "5 kıtada 137 ülkeye ihracat yapan Uğur Soğutma, bu ihracat gücünü yıllık 500 bin adete ulaşan üretiminden alıyor. Uğur Soğutma, bugün dünyada birçok uluslararası şirketin uluslararası onaylı tedarikçiliğini yapıyor" diye konuştu.
SON TEKNOLOJİ
Son teknolojilerin getirdiği bütün imkanları kullanan kalite kontrol sistemleri geliştirdiklerini ve Ar-Ge birimlerinde kendi teknolojilerini ürettiklerini belirten Kılınç şunları söyledi; "Soğutma gurubunun yanı sıra tekstilden mermere, inşaattan tıbbi malzemeye kadar birçok alanda söz sahibiyiz. Ülkemizin güpür, brode, fisto ve çeşitli türlerde perde üretiminde büyük söz sahibi olan markası Atlas, Uğur Şirketler Grubu bünyesindeki Uğur Tekstil damgasını taşıyor."
Tıbbi sarf malzemeleri üreten Kuteks'in faaliyetine 1980'li yıllarda başladığını söyleyen Kılınç, "Kuteks, sargı bezleri, steril ve non-steril kompres sargı bezleri, bandajlar, kendinden yapışkanlı bandajlar, yara bantları, korse ve dizlikler ile Uğur Şirketler Grubu'nun tıp alanındaki başarılı temsilcisidir. Uğur Selüloz Kimya, Uğur Mermer, Uğur İnşaat, Uğur Mondial ise diğer şirketlerimiz. Kısacası hayatın her alanında söz sahibiyiz. Bünyemizdeki 8 şirket ile yatırımlarımıza yenilerini ekliyor ve büyüyoruz" dedi.
Bisikletler yıl sonunda piyasada
Uğur Gurubu Genel Koordinatörü Ali Gültekin Kılınç, 2005, 2006 ve 2007'nin Türkiye satış lideri olan Uğur Mondial'in, Türkiye yollarına birbirinden kaliteli ve ekonomik motosiklet çeşitleri sunduğunu ve pazarındaki liderliğini teknolojisinde de sürdürdüğünü belirtti.
Kılınç, "10 bin metrekare kapalı alanda yer alan yedek parça depomuzla, Türkiye motosiklet sektörünün yedek parça ihtiyacını tek başına karşılıyoruz" dedi. Kılınç, Türkiye ve dünya pazarında kaliteli ve ekonomik bir bisiklet markası oluşturma fikrinden yola çıkarak hazırlıklarını tamamlayan Uğur Mondial Bisiklet'in ürünlerini 2010'un sonunda tüketiciye sunacağını belirtti. Kılınç, "Toplam 21 bin 600 metrekare kapalı alanda yer alan 4 üretim bandımızla günlük 2 bin adet bisiklet üretim kapasitesine sahip olan Uğur Bisiklet, Holland Mechanic marka son teknoloji makine parkuruyla ürünlerinin kalitesini artırıyor. Uğur Bisiklet, 48 ürün modeliyle pazarda yerini alacak" dedi.