bauMax AG Yönetim Kurulu Başkanı Essl, "Bornova'da, 15 bin metrekarelik satış alanımızla Ege'nin en büyük yapı marketiyiz. Bu kentte başarılı olacağımıza inanıyoruz" dedi

İLKER ÇOBAN (HABER MERKEZİ)
Avusturya'da 35 yıl önce kurulan yapı marketi bauMax, Türkiye'deki üçüncü mağazasını, Samsun ve İzmit'ten sonra İzmir'de açtı. Bornova'da, 15 bin metrekarelik satış alanıyla Ege'nin en büyük yapı marketi olma özelliğini taşıyan bauMax İzmir, uzun vadede Türkiye'de 50 markete ulaşmayı hedefliyor. Mağazanın açılışı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan bauMax AG Yönetim Kurulu Başkanı Martin Essl, "Türkiye bizim için küçük bir bebek. Hep beraber onun büyümesini izliyoruz. Bu harika takımla İzmir'de de başarılı olacağımıza inanıyoruz" diye konuştu.
HIZLI BÜYÜME
Avusturya kökenli bir aile şirketi olduklarını belirten Essl, Türkiye'deki ilk mağazalarını bir yıl önce Samsun'da açtıklarını kaydetti. Essl, "Türkiye için çok heyecanlıyız. Türkiye'den çok umutluyuz. Burada çok hızlı büyüyoruz ve büyümeye de devam edeceğiz. Yeni açtığımız her market için 50 milyon liralık yatırım yapıyoruz. 10 yıl içinde Türkiye'de minimum 30, 2023 yılı sonuna kadar da 50 markete ulaşmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
SIRADA BODRUM VAR
Önümüzdeki aylarda Bodrum ve Ankara'da, 2012'de İstanbul'da mağaza açarak büyümeye devam edeceklerini belirten Essl, önümüzdeki dönemde İzmir'deki mağaza sayını da artıracaklarını kaydetti. Essl, Türkiye'yi parlayan yıldız bir ülke olarak niteleyerek, Türkiye pazarına girmeden önce, 5 yıl ön hazırlık ve araştırma yaptıklarını, "en iyi fiyat ve en iyi hizmet" hedefiyle yola çıktıklarını söyledi. Essl, "Türkiye'deki amacımız, en tercih edilen yapı marketi olmak ve böyle de kalmak" dedi.
bauMax Türkiye Genel Müdürü İbrahim Ayan da, "Hep ucuz, en ucuz" sloganı ile tüm bauMax marketlerinde 30 bin üründe sürekli en ucuz fiyat garantisi verdiklerini ve İzmir mağazalarında 150 kişilik bir ekiple çalıştıklarını belirtti. Türkiye'de "fiyat lideri" olarak kendisini konumlandıran bauMax'ın, "Fiyat Kontrol Timi"nin müşterilerine sürekli en ucuz fiyatı sunabilmek için çalıştığını anlatan Ayan, bir üründe daha ucuza bir fiyat bulunduğunda, ürünü fiyatından yüzde 15 daha ucuza verdiklerini söyledi.
9 ülkede 153 market ve 10 bin çalışan
Girdiği her ülkede ulusal ve yerel tedarikçileri destekleyen bauMax, Türkiye marketlerindeki ürünlerin yüzde 75'ini Türkiye'den sağlıyor. bauMax uluslararası bir firma olmakla birlikte, girdiği her ülkede ürün ve hizmet seçimini yaparken ülkenin ve de bölgenin istek ve ihtiyaçlarını dikkate alıyor. bauMax her ne kadar "kendin yap" felsefesinin öncülerinden bir yapı market olsa da, tamirat ve tadilat işleriyle uğraşmak istemeyenlere vereceği hizmetlerle destek oluyor. baumax'ın Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Macaristan, Slovenya, Hırvatistan, Bulgaristan, Romanya ve Türkiye olmak üzere 9 ülkede 153 marketi ve 10 bin çalışanı bulunuyor. bauMax, bulunduğu ülkelerde çeşitli kurumlarla ortaklığa giderek engelli vatandaşları destekleyici faaliyetler de yürütüyor. Şirket, Avusturya'da bulunan Essl Müzesi çerçevesinde çağdaş sanata da destek veriyor.
