Çandarlı Limanı'nda ihale şartnamesi değiştiriliyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın Kasım'da açtığı ihaleye teklif gelmeyince, projede revizyona gidildi ve kapasitenin düşürülmesine karar verildi

ERDAL ÇARBOĞA (ALİAĞA)
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın, Kasım ayında yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkardığı, ancak hiçbir teklif gelmeyen Çandarlı Limanı için yeni bir şartname hazırlanıyor. Bakanlığın ilk etapta 4 milyon TEU, tamamlandığında ise toplam 12 milyon TEU elleçleme kapasitesi öngördüğü limanın projesinde revizyona gidileceği bildirildi. Kapasitenin düşürüleceği dile getirildi.

12 milyon TEU

Dünyanın en büyük 10 limanı arasında yer alması hedeflenen Çandarlı limanı için açılan ihaleye teklif alamayan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, yeni ihale için şartnameyi revize ediyor. Daha önce her fazı 4 milyon TEU olmak üzere, 3 fazda toplam 12 milyon TEU kapasiteye ulaşarak Türkiye'nin en büyük limanı olacak şekilde projelendirilen Çandarlı Limanı ihalesine teklif gelmemişti. Bakanlık bunun üzerine yeni bir şartname hazırlamak için çalışırken, Çandarlı Limanı'nın kapasitesinin düşürüleceği dile getirildi.
Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, "Burada yatırımcıyı düşündüren konulardan biri olarak limanın kapasite sorunu var. Şu anda Türkiye'nin tüm limanlarında toplamda 7.5 milyon TEU yük elleçlendiği düşünüldüğünde Çandarlı Limanı için ilk etapta öngörülen 4 milyon TEU kapasite bile büyük. 4 milyon TEU için yaklaşık 600 milyon dolar gibi bir yatırım gerekiyor. Bu kapasitenin ilk yıllarda kullanılması mümkün olamayacağından atıl bir kapasiteye yol açacak. Bu nedenle başlangıçta 1 milyon TEU gibi bir kapasitede inşa edilip sonra limanda yük artışına paralel bir büyüme olması daha doğru bir planlama olacak. Yapılacak liman 10-12 milyon TEU kapasite şartı koymadan yükle paralel büyüyen bir liman olsun. Limanın yatırım fazları yatırımcıya bırakılsın" dedi.
Pahalı talep
Limanın çevre bağlantısını sağlayacak kara ve demiryolu hatlarının da yüklenici firmadan istenmesinin sıkıntıya yol açtığını dile getiren Saka, "Çandarlı bakir bir bölge. Demir ve karayolu bağlantıları ve elektrifikasyonun bölgeye gelmesi pahalı ve zaman alıcı. Güllük Limanı bağlantı yollarının yapılması, limanın yapılmasından daha zor olmuştu. Onun için Çandarlı Limanı'nda dalgakıran yerine yol ve altyapı yapılsaydı daha iyi olurdu" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.