Kadına pozitif ayrımcılık sürüyor

Hükümet, “Kadının Güçlenmesi Strateji Belgesi ve Eylem Planı” kapsamında 400 bin kadına sosyal ve ekonomik destek, 22 bin kadına yarım gün çalışma ödeneği veriyor

Sosyal ve ekonomik destek hizmetinden faydalanan kadın sayısı 400 bine ulaşırken, yarım gün çalışma ödeneği kapsamında 22 bin kadına 40 milyon ödenek aktarıldı. Kadınlara aile ve iş hayatını bir aradan sürdürmesi için başlatılan yarım gün çalışma ödeneği uygulaması da devam edecek. Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, "Ülkemizde kadınların ekonomik ve sosyal güçlenmesini desteklemeye yönelik çok sayıda projeye yaşama geçiriyoruz. Sosyal yardım alanların yüzde 62'sini, düzenli yardım alanların yüzde 76'sını, süreli yardım alanların yüzde 50'sini kadınlar oluşturuyor" dedi. Bakan Selçuk, kadınların para yönetimi, gelir, harcama, birikim, varlık, borç, tasarruf, yatırım araçları gibi konularda farkındalıklarının artırılması amacıyla yürütülen çalışmalara dikkat çekti.
81 İLDE EĞİTİM HEDEFİ
Bu kapsamda finansal okuryazarlık, ekonomik güçlenmesi seminerleri düzenlendiğini anımsatan Bakan Selçuk, "Bu yıl Temmuz ayı itibariyle 30 ilde gerçekleştirilen seminerlere 7 bin 495 kişi katılım sağladı. İl müdürlüklerimiz ve yerel dinamiklerin desteğiyle gerçekleştirilen seminerlerde geçen yıldan itibaren toplamda bugüne kadar 53 ilde 14 bin 595 kadına ulaşıldı. Bu seminerler 81 ile yaygınlaştırılacak" değerlendirmesini yaptı.

HAZAL ATEŞ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.