II. Dijital Şehircilik Zirvesi gerçekleşti

Turkuvaz Yayın Grubu’nun ekonomi dünyasına yön veren dergilerinden Para tarafından düzenlenen II. Dijital Şehircilik Zirvesi başladı.

Turkuvaz Yayın Grubu'nun ekonomi dünyasına yön veren dergilerinden Para tarafından düzenlenen II. Dijital Şehircilik Zirvesi başladı. Zirvede Dubai ve Abudabi Dijital Şehircilik Projeleri Danışmanı Tarek Saeed deneyimlerini anlattı.

ŞEHİR YAŞAMI İÇİN DİJİTAL ÇÖZÜMLER

'Dijital Dönüşümle Mutlu Şehirler Yaratmak' konseptiyle tasarlanan Dijital Şehircilik Zirvesi 2019'da, Türkiye'nin öncü başkanlarının katılımıyla 'Dijitalleşmede Türkiye'den Örnekler' paneli gerçekleştirilecek. Zirve'de gerçekleştirilecek Dijital Dönüşümde Gelecek Vizyonu ve Mutluluk panelinde ise teknoloji, bilişim ve ödeme sistemlerine yön veren uzmanlar önemli değerlendirmelerde bulunacak. Şehir yaşamı için dijital çözüm üreten şirketlerin vaatlerinin konuşulacağı Dijital Şehircilik Zirvesi'nde, mimarların dijital geleceğe bakışı da masaya yatırılacak.

Açılış konuşmasını Turkuvaz Dergi Grubu Genel Müdürü ve İcra Kurulu Üyesi Yasemin Gebeş'in yaptığı zirvede, Türk Telekom Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Yusuf Kıraç konuştu.

Yusuf Kıraç, Turkuvaz Yayın Grubu dergisi Para tarafından düzenlenen 2. Dijital Şehircilik Zirvesi'nde yaptığı konuşmada, içinde bulunulan teknoloji çağının önemine işaret ederek, tüm dünyada Endüstri 4.0'a uyum sağlama konusunda küresel düzeyde bir yarış bulunduğunu ifade etti.

Bu yarışta var olabilmenin temel unsurunun dijitalleşmeden geçtiğini belirten Kıraç, sürekli gelişen ve dijitalleşen dünyada var olabilmek için Türkiye için "durmak" gibi bir lüks bulunmadığını söyledi.

Kıraç, dijitalleşme sürecinin her alanda yaşandığını dile getirerek, şunları kaydetti:

"Şehirleşme de bunlardan biri... Şehir hayatının, buna bağlı olarak da toplumsal refahı sürdürülebilir bir anlayışla ele almak için de yaşadığımız kentlerin dijitalleşmesinin elzem olduğuna inanıyoruz. Dünyada megakentlerin sayısı her geçen gün artarken, altyapı, ulaşım ve enerji başta olmak üzere kalabalık kent nüfusunun artan taleplerini karşılamak ve yönetmek tüm dünyayı yenilikçi çözümler üretmeye zorluyor.

Birleşmiş Milletler'in 2018 yılında yayınladığı Dünya Şehirleşme Öngörüleri raporuna göre, 2050 yılında her 3 kişiden 2'si şehirlerde yaşayacak. Bizler de içinde yaşadığımız şehirleri daha yaşanılır kılmak ve kentlerin büyüyen ihtiyaçlarına yanıt verebilmek için teknolojinin sağladığı imkanlardan faydalanmalıyız."

Kıraç, Türkiye'nin önündeki önemli hedeflerden birinin de "2023 Türkiyesi" vizyonu olduğu anımsatarak, Türkiye'nin, bu hedefe ulaşmak için her alanda var gücüyle çalıştığını ve son 10 yılda dijitalleşmede büyük mesafe katettiğini söyledi.

Türk Telekom olarak ilk günden bu yana bu hedefe koşulsuz destek verdiklerini ifade eden Kıraç, "Ülkemizin ve sektörün gelişimi için en kilit nokta, 5G ve sonrasında gelecek olan yeni nesil teknolojileri destekleyebilecek fiber altyapının inşa edilmesi." dedi.

Kıraç, son 10 yıldır tamamıyla Türkiye'nin dijital dönüşümüne ve yeni nesil 5G teknolojisinin yer altındaki altyapısını sağlayacak fiber şebekeyi yaygınlaştırmaya odaklandıklarını vurguladı.

Dubai ve Abudabi Dijital Şehircilik Projeleri Danışmanı Tarek Saeed (IBM) Data ve Akıllı Şehirleşme hakkında konuştu.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Yusuf Erdem Güzelbey, atıkların toplu taşıma araçlarında kullanılabilen ulaşım puanlarına dönüştürüldüğü 'akıllı sistem' ve çocuk parklarında bulunan 'panik butonu' hakkında bilgiler verdi. Güzelbey, "Gaziantep'te kart kullanmadan, cep telefonu uygulamasıyla tüm toplu taşıma araçlarını kullanabilirsiniz." dedi.

Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce, Başakşehir Belediye Başkanı Yasin Kartoğlu ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Yusuf Erdem Güzelbey, uyguladıkları 'SmartCity' örneklerini "Dijitalleşmede Türkiye'den Örnekler" panelinde paylaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.