“İzmir’in hedefi yıllık 5 milyon turist olmalı”

Skal İzmir Yönetim Kurulu Üyesi ve Destination İzmir Başkanı Bülent Tercan, “İzmir’in turizm potansiyelini kullanabilmesi için yurtdışında tanıtılması gerekir” dedi. Tercan, Körfez’in ve Unesco Dünya Mirası Listesi’ndeki yerlerin de iyi değerlendirilmesini istedi.

Hafta başı sohbetlerinde Skal İzmir Yönetim Kurulu Üyesi ve Destination İzmir Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Tercan ile İzmir turizmini, İzmir'in turizm potansiyelini, İzmir turizminin gelişmesini engelleyen faktörleri değerlendirdik. Tercan, "İzmir tam kapasite kullanılmıyor. Temizlik gerçekleşirse, yelken, sörf, hatta yüzme yaygınlaşır. Fransa'nın Nice kentini aşarız" dedi. ● İzmir turizmde hakettiği yerde mi? Kentin turizm potansiyeli nedir ve nasıl değerlendirilmelidir? İzmir turizmde hak ettiği yerde değil. 30 yıl önce İzmir, Türkiye turizminden yüzde 10 pay alıyordu, son yıllarda yüzde 4 pay alıyor. Oysa deniz, kum, güneş üçlüsü var. Tarih, kültür turizmi hazineleri var. Kullanılmayan termal suları var. Yeme içme gastronomi yönü çok kuvvetli. Zeytin, zeytinyağı kültürü müthiş. Old Town diye tabir edilen Kemeraltı, Agora aksı var. İzmir merkezine yakın birbirinden şirin kasabalara, ilçelere sahip İzmir. Potansiyelin değerlendirilmesi için İzmir, yurtdışı fuarlara etkin katılım sağlamalı, yurtdışından gazetecileri, tur operatörlerini getirip Fam Tripler düzenlemeli, yabancı gazete ve dergilere reklamlar vermeli. Tabii bu arada çağımızın olmazsa olmazı sosyal medyada var olmalı. Yurtdışına gidip tanıtıcı Road Showlar yapılmalı.
Kıyı bölgelerinde turizmin artmasına rağmen metropol ilçelerde neden yeterli turiste ulaşamıyoruz?
Kıyı bölgelerindeki otellerimiz yabancı tur operatörleri ile kontratlar yaparak çalışıyorlar, bu yüzden kıyılarda yabancı turist görüyoruz. Metropol ilçeler ve şehir merkezlerinde turizm olmayışından dertlenmek gerekiyor, önce üzülüp bu konuyu dert edinmek gerekiyor.

'KÖRFEZ HOR KULLANILDI'
İzmir'de Körfez'in kirlilik sorunu tam olarak giderilemiyor. Koku ve kirlilik sorunu çözülürse turizme katkısı ne olur?
İzmir Körfezi uzun yıllar hor kullanılmış, fosseptik olarak değerlendirilmiş. Ardından kuşaklama kanalı, arıtma tesisleri yapıldı. Ama tam anlamıyla temizleme gerçekleşmedi. Tam temizleme gerçekleşirse turizme çok büyük artı yazar. Şu anda denizle, Körfez'le tam barışık değil kent. İzmir tam kapasite kullanılamıyor, temiz bir denizde yelken, sörf, hatta yüzme yaygınlaşır. Fransa'nın Nice kentini aşar İzmir.

İzmir'de UNESCO dünya mirası listesinde yer alan bölgelerimizin tanıtımını yeterince yapabiliyor muyuz?
Maalesef İzmir'in Unesco Dünya Mirası Listesi'ne giren Bergama ve Efes layığıyla tanıtılmıyor. Bu vurdumduymazlığı anlamakta güçlük çekiyorum. Unesco bir şehir için uluslararası bir değerdir. İyi pazarlanıp tanıtılırsa şehre kişi başı yüksek harcama yapan turist çeker. Bakın İzmir'in merkezine, caddelerine, belediyelerine, Ticaret Odası'na, UNESCO ile ilgili bir şey göremezsiniz.

2022'DEN ÇOK UMUTLUYUZ
2021 yılı İzmir turizmini değerlendirebilir misiniz? Ayrıca 2022'den beklentileriniz neler?
2021 yılı, pandemi sebebiyle sıkıntılı geçti. Turizm Bakanlığı'nın Güvenli Turizm Sertifikası sayesinde, sektöre ve müşterilere güven geldi, özellikle iyi bir yerli turist hareketliliği yaşandı. 2022'ye oteller tecrübe kazanarak girdi, kurallara uyarak hazırlık yapılıyor. Yabancı turist sayısında da yüzde 25 daha fazla turist geleceğini öngörüyoruz. Erken rezervasyonlar Ocak 2022'den sonra ivme kazanır. Salgın iyice kontrol altına alınabilirse verimli bir turizm yılı geçiririz. Turizm refahının İzmir halkına sağlanmamış olması, büyük bir eksikliktir. İzmir'de deniz, kum, güneş var, yeraltında termal kaynakları var; tarih, kültür turizmi için büyük değerler var, 7 kilise İzmir ve çevresinde, gastronomi zengin, Ege mutfağı eşsiz, uluslararası havalimanı, direkt uçuşları var, yılda 5 milyon turist İzmir'in yakın hedefi olmalı.

MERT ALPDÜNDAR

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.