Marketlerdeki fiyat oyunlarına geçit yok
Ticaret Bakanlığı; fahiş ücret uygulayan, sahte fiyat indirimi ya da yanıltıcı reklam kampanyalarıyla halkı kandıran marketlerin gözünün yaşına bakmadı. Vatandaştan gelen ihbarlar üzerine inceleme başlatan Reklam Kurulu, fiyat oyunları yapanlara ceza kesti
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 09 Ocak 2022
Fahiş fiyatlar ve sahte indirimlerle mücadele tüm hızıyla sürerken, hükümet marketlerin fiyatlar üzerindeki oyunlarına da geçit vermiyor. Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, vatandaşlardan gelen şikayetler üzerine yaptığı incelemelerde halkı kandırmaya çalışanlara cezai işlem uyguluyor. Son incelemelerde Carrefoursa'nın, uzun süredir 69.90 liraya sattığı 2 litrelik zeytinyağının fiyatını 104.50 liraya çıkmış ancak sonradan indirime girmiş gibi reklam yaparak yine eski fiyattan sattığı belirlendi. Bu markete 114 bin 326 lira idari para cezası kesildi. Ticaret Bakanlığı, marketlerdeki fiyatlar ve indirimler noktasındaki çalışmalarını hız kesmeden sürdürürken, bakanlığa bağlı Reklam Kurulu da vatandaşlardan gelen şikayetler üzerine yaptığı incelemelerde marketlerdeki yeni oyunları gün yüzüne çıkarıyor.
ZAMDAN ÖNCESİ MUAMMA
Kurulun incelemesinde, 'Tariş Naturel Sızma Zeytinyağı 2 litre' adlı ürüne yönelik indirimli satış kampanyası reklamlarında tüketicinin aldatıldığı ortaya çıktı. Buna göre hiper ve süper Carrefoursa mağazaları ile web sayfasından online siparişte ürünün 104.50 liranın üzeri çizilerek 69.90 lira fiyatla satışa sunulduğu tespit edildi. Ancak ürünün indirimden önceki satış fiyatı olarak gösterilen ve üzeri çizilen 104.50 lira tutarın, indirime konu olmadan bir önceki indirimsiz satış fiyatı olduğuyla ilgili bakanlığa belge sunulamadı. Market hakkında 114 bin 326 lira idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verildiği açıklandı.
NOHUTTA FİYAT BİLMECESİ
ÖTE yandan tüketicinin gönderdiği reklam örneklerinde, 'Migros Koçbaşı Nohut 1 Kilogram' ürününün Facebook Migros Sanal Market hesabında 7.50 lira, Migros Sanal Market uygulamasında ise aynı ürünün 10.75 liraya satışa sunulduğu tespit edildi. Kurul bu durumun tüketicileri yanıltıcı olduğunu değerlendirerek, Migros'a anılan reklamları durdurma cezası kesildi.