12 ayda 252.6 milyar dolarla hedef aşıldı

Sabah’ın İhracat Seferberliği Zirvesi Trabzon’da yapıldı

Ticaret Bakanlığı himayesinde Sabah Gazetesi tarafından düzenlenen Türkiye İhracat Seferberliği Zirvesi'nde ihracatın geleceği masaya yatırıldı. Sabah Ekonomi Müdürü Dilek Güngör ve Ankara Temsilcisi Okan Müderrisoğlu'nun sorularını yanıtlayan Ticaret Bakanı Mehmet Muş, dünyadaki resesyon endişelerine rağmen eylülde ihracatın yüzde 9.2 artarak 22.6 milyar dolara çıktığını söyledi. Bu rakamın tüm zamanların en yüksek eylül ayı ihracat rakamı olduğuna değinen Muş, "2022 yılının ilk 9 ayının tamamında aylık olarak en yüksek ihracat rakamlarına ulaşıldı" dedi.

Zirve öncesinde eylül ayı ihracat rakamlarını açıklayan Bakan Muş, yılın ilk 9 ayında ihracatın yüzde 17 artarak 188.2 milyar dolara ulaştığını söyledi. Bakan Muş, son 12 aylık ihracatın da yüzde 19.1 artarak 252.6 milyar dolara yükseldiğini bildirdi. Eylül ayında enerji ve altın hariç tutulduğunda, ihracatın ithalatı karşılama oranının yüzde 100'ün üzerine ulaştığına dikkat çeken Muş, "Küresel tedarik zincirlerinin halen toparlanamadığı, siyasi gerilimler ve savaşlarla küresel enflasyonun zirveye çıktığı, gelişmiş ekonomilerin resesyon sinyalleri verdiği böylesi bir ortamda Türkiye ekonomisi güçlü büyüme performansını sürdürüyor" dedi.

FURKAN NEHRİ/TRABZON

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.