E-ticaretin gelecek yıl hedefi 2,7 trilyon lira

KASIM kampanyaları ile bu yıl hedeflenen 1,5 trilyon liralık ciro rakamlarını yakalayan e-ticaret sektörünün 2024'teki ciro hedefi ise e-ihracatın katkısıyla 2,7 trilyon lira. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, sektörün her geçen gün daha da büyüdüğünü ifade etti.

PANDEMİ ETKİLİ OLDU
ÖZELLİKLE salgın döneminde insanların e-ticaret sitelerinden alışveriş yapma kolaylığına alışmalarının büyümede etkili olduğunu belirten Çevikoğlu, düzenlenen alışveriş kampanyalarına işaret ederek, "Dünyanın birçok yerinde 'ekonomiyi canlandırmak' adına yapılan 'Black Friday' Kuzey Amerika'dan ithal ettiğimiz bir gün. '11.11' ise Uzak Doğu temelli alışveriş günüdür. PttAVM tarafından aralık ayının son haftası yapılan 'Yılın Son Pazarı Türkiye'nin Pazarı' kampanyası, Türkiye'ye özgü yerel bir kampanyadır. O yüzden bizim için önemli. 31 Aralık'ta sona erecek kampanyayla firmalara ellerindeki stokları eritme, vatandaşlara da ihtiyaçlarını daha uygun fiyata alma imkanı sağlanacak" diye konuştu. Yeni yılda sektörün hareketliliğini sürdüreceğini vurgulayan Çevikoğlu, "2024'te e-ticaret sektörü, e-ihracatla daha da büyüyecek. Ticaret Bakanlığımız, e-ihracatın yüzde 1,5 olan payının önümüzdeki 10 yılda yüzde 10'a çıkarılmasını hedefliyor" ifadesini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.