Türkiye Milli Katılım Organizasyonu'nu Türkiye'nin gıda ve organik ürün ihracatında lider ihracatçı birliği olan Ege İhracatçı Birlikleri'nin düzenlediği Natural Products Expo West Fuarı'na Türk gıda ihracatçıları 8 firmayla katıldı. ABD'ye ihracatta son 5 yılda yaptığı atakla ihracatını 1 milyar dolardan 2 milyar dolara çıkaran gıda ihracatçıları, 5 milyar dolar hedefine ulaşmak için büyük bir adım attı.
Natural Products Expo West Fuarı'nda sağlıklı, doğal ve organik ürünlerin vitrine çıktığını dile getiren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Türk firmaları açısından çok verimli bir fuar gerçekleştiğini, fuardan ticari bağlantılar kurarak son derece memnun ayrıldıklarını, seneye daha büyük stantlarda katılmayı planladıklarını dile getirdi.
HEDEFLER BÜYÜDÜ
Ege İhracatçı Birlikleri olarak önümüzdeki yıl için daha büyük bir alanda milli katılım gerçekleştirilmesi için fuar idaresi ile görüşmeler gerçekleştirdiklerini anlatan Işık, "Expo West, küresel sağlık ve sağlıklı yaşam trendlerinin merkez üssü olma rolünü vurguladı. Ege İhracatçı Birlikleri olarak tarım ürünleri ihracatımızı 7,3 milyar dolardan 10 milyar dolara taşımayı hedefliyoruz. ABD yıllık 230 milyar dolarlık gıda ürünleri ithalatıyla Türk gıda ihracatçılarının en büyük hedef pazarı konumunda. Natural Products Expo West Fuarı'na bu yıl ikinci kez Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu üstlendik. ABD'nin en büyük gıda fuarı olan New York Fancy Food Fuarı'nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu yaklaşık 25 yıldır başarıyla gerçekleştiriyoruz. ABD pazarında Türk gıda ürünlerinin bilinirliğini artırmak için Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projemizi 5 yıldır başarılı bir şekilde sürdürüyoruz. Bu organizasyonlarımıza ekleyeceğimiz yeni halkalarla ABD pazarına orta vadede Türkiye'den 5 milyar dolarlık gıda ürünleri ihracatı hedefliyoruz" dedi.