Çeşme kavunu imarlaşmaya yenildi

Çeşme’deki tarım arazilerinin imara açılmasıyla inşa edilen villa ve Tiny House’lar nedeniyle, üretimin bitme noktasına geldiği vurgulandı.

Tarım arazilerinin imara açılmasından ve yapılaşmanın artmasından dolayı tarımdaki olumsuzluklardan İzmir'in turizm kenti Çeşme de nasibini aldı. Türkiye'de birçok tarım ürününün ithalatına başlandığı gibi artık coğrafi tescilli ürünler de tehlike altında. İlçenin coğrafi tescilli ürünü olan Çeşme kavununda üretim, tarım alanlarının yapılaşmasından kaynaklı azalmaya başladı.

SU İLE KİLO ARTIYOR
Çeşme Ziraat Odası Başkanı Süleyman Özer, tarımda yapılaşmanın riskini anlattı. Ağustos ayında hasadı yapılan Çeşme kavununun dikilmeye başlandığını söyleyen Özer, "Kavun, karpuz gibi değildir. Çok sulanması gerekmez. 5 kilo kavunun hiçbir özelliği yok. İyi bir kavunun 2,5-3 kilo ve raf ömrünün de uzun olması lazım. Şimdi daha çok kilo alsın diye sulama yapılıyor. Kavunun hem tadı bozuluyor hem raf ömrü kısalıyor. Daha itina göstererek dikenler var tabii ama genel olarak sıkıntı var" dedi.

Yapılaşmadaki artışın tarıma etkisini değerlendiren Özer, "Çeşme'de 2 bin civarında kaçak konut var. Villa da var, tiny house da var. Tarlanın bir köşesine de yapsa o bölge tarımdan etkileniyor. Tarımda maliyetler yüksek ve zor bir iş olduğu için tarlalarını satanlar da var. Tarım gittikçe azalıyor. Artık tarla da kalmadı. Miras yoluyla zaten bölünüyor, bir de satış yoluyla bölünüyor" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.