Körfezin baş tacı

İzmir, kruvaziyer gemilerinin gözde destinasyonlarından biri haline geldi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 2024’ün ağustos verilerini açıkladı. Verilen bilgilere göre İzmir’e yılın ilk 8 ayında 35 kruvaziyer tipi gemi geldi

Kruvaziyer turizminde uğrak destinasyonlardan biri olan İzmir, her geçen gün potansiyelini büyütüyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın verilerine göre 8 ayda 97 bin 968 kruvaziyer yolcusu İzmir'i ziyaret etti. Sadece ağustos ayında İzmir Limanı'na 6 gemiyle 21 bin 828 turist geldi. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre artış yaşandı. 2023'ün ilk 8 ayında İzmir'e 11 kruvaziyer gemisi ile birlikte 9 bin 127 turist gelmişti. Geçen seneye göre gelen turist sayısı ise 10'a katlandı.

21 GEMİDEN REZERVASYON
Kruvaziyer turizminde 2016'ya kadar uğrak destinasyonlardan biri olan İzmir'e 6 yıl aranın ardından ilk büyük turistik yolcu gemisi 2022'de gelmişti. 23 Mart'ta ABD'nin Miami kentinden hareket eden Oceania Cruises firmasına ait "Insignia" adlı gemi, Fas, İspanya, İtalya, Malta ve İsrail'e uğradıktan sonra İzmir Limanı'na demir atmıştı. Gelen turistlerin başlıca uğrak yerleri arasında ise Efes Antik Kenti, Kemeraltı yer alıyor. İzmir Deniz Ticaret Odası'nın açıkladığı takvime göre yılın geri kalanında aylar için 21 kruvaziyer gemisi rezervasyon yaptırdı.

ÇEŞME, DİKİLİ VERİLERİ

YILIN ilk 8 ayında Çeşme'ye 55 kruvaziyer gemisiyle 44 bin 562 turist, Dikili'ye ise 9 kruvaziyer gemisiyle 2 bin 338 turist geldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.