Ata mesleği çiftçilik revaçta

Geleceğin en kritik mesleklerinden biri olacağı bilinen çiftçilik, Türkiye’de her geçen gün daha da önem kazanıyor. Özellikle son yıllarda 20-30 yaş arasındaki gençler, ata mesleği olan çiftçiliği tercih ediyor

İklim değişikliği, kuraklık, pandemiler ve nüfus artışı gibi etkenlerin getirdiği olası gıda arz sorunlarının önüne geçmek için büyük önem verilen çiftçi sayıları ise, Tarım ve Orman Bakanlığı'nın çalışmaları neticesinde günden güne artıyor. Özellikle 20-30 yaş grubu arasında popüler meslekler arasına giren çiftçilik, doğal yaşamın ve üretimin bir numaralı işi olarak görülüyor.

GÜNDEN GÜNE ARTIYOR
2015'te Türkiye'de üretime katılan çiftçi sayısı 2 milyon 197 bin 319 iken 2024'te bu sayı 2 milyon 322 bin 211'e çıktı. Artan nüfusun gıda ihtiyacına yetişebilmek için kırsalda üretime katılan genç çiftçi sayısı da artıyor. Genç çiftçiler, üretimle ilişkili üniversite bölümlerinden mezun olup ata toprağında üretime dönüyor. 4 yıl ve üzeri yüksekokul veya fakülte, yüksek lisans veya doktora mezunu olan çiftçi sayısı 2015'te 76 bin 550 iken, 2024'te 125 bin 126'ye yükseldi. Bilinçli üretime katkıda bulunan 20-30 yaş aralığı genç çiftçi sayısı ise 2024'te 85 bin 685 oldu. Yıllara göre artış gösteren kadın çiftçi sayısı ise 2024'te 305 bin 816'ya çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.