AB, YouTube, Snapchat ve TikTok'tan kurallara uyum konusunda bilgi istedi

Avrupa Birliği (AB), YouTube, Snapchat ve TikTok platformlarından, tavsiye sistemlerinin tasarımı ve işleyişi hakkında detaylı bilgi talep etti.

AB Komisyonu, Dijital Hizmetler Yasası (DSA) kapsamında, YouTube, Snapchat ve TikTok'tan resmen bilgi talep edildiğini açıkladı.

Söz konusu platformlardan, tavsiye sistemlerinin tasarımı ve işleyişi hakkında daha fazla bilgi sağlamaları istendiğine işaret edilen açıklamada, kurallar çerçevesinde platformların tavsiye sistemlerinden kaynaklı riskleri değerlendirmek ve azaltmak zorunda oldukları hatırlatıldı.

Açıklamada, platformların, kullanıcıların ruh sağlığı, algoritmaların etkileşime dayalı tasarımından kaynaklanan zararlı içeriklerin yayılması, küçüklerin korunması ve seçim süreçleri gibi risklere yönelik adımlar atması gerektiği belirtildi.

Platformların yanıtlarını 15 Kasım'a kadar AB Komisyonuna sunması gerektiği ifade edilen açıklamada, bilgi talebine yanlış, eksik veya hatalı yanıt verilmesi halinde şirketlere para cezası kesebileceği anımsatıldı.

AB'nin teknoloji kuralları kapsamında Avrupa'da faaliyet gösteren büyük şirketler ve dijital platformların katı kurallara uyması gerekiyor. AB, kurallarını ihlal eden firmalara yüksek para cezası uygulayabiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.