2025’te hedefimiz 21 ülkeye ihracat

2025’te 280 milyar dolarlık ihracat hedefi koyan Türkiye, ihracatı artırmak için kolları sıvadı. Ticaret Bakanlığı, Orta Vadeli Plan (OVP) ile uyumlu ve gerçekleştirebilir eylemlere ihtiyaç duyulduğunu iş dünyasına bildirerek, 2025’te 21 ülkenin hedefte olduğunu söyledi

Ticaret Bakanlığı tarafından ihracatçılara yönelik önemli bir rehber vazifesi görecek olan "2025 Yılı İhracat Planı" çalışmalarına başlandı. Bahse konu planda, uzak ülkeler ve İslam İşbirliği Teşkilatı üyeleri ile ihracatı geliştirme stratejileri başat konular olarak belirlendi. Bakanlık, 2025 yılı ihracat planı hazırlıkları kapsamında, Uzak Ülkeler Stratejisi'nde yer alan eylemlere ilişkin değişiklik taleplerinin güncellenmesi için iş dünyasına planda birinci faz odak ülkeleri olarak belirlenen 21 ülke için kısa vadeli eylem önerilerini sordu. Bu kapsamda iş dünyasının 10 ekime kadar Azerbaycan, Bangladeş, Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Cezayir, Endonezya, Fas, Fildişi Sahili, Katar, Kuveyt, Malezya, Libya, Mısır, Nijerya, Özbekistan, Pakistan, Senegal, Suudi Arabistan, Tunus, Umman ve Ürdün'e yönelik kısa vadeli eylem önerilerini sunması gerekiyor.
193 MİLYARA ULAŞTI
2024'ün 9 ayında ihracat geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3,2 artışla 193 milyar dolara ulaştı. Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mustafa Gültepe, eylül ayı ihracat rakamlarının açıklandığı toplantıda en çok ihracat yaptıkları ülkelerin Almanya, Birleşik Krallık ABD, Irak ve İtalya olduğunu aktararak, "42 ülkede yüzde 50'nin, 87 ülkede yüzde 10'un üzerinde ihracat artışı kaydettik. Genel tabloda ise 113 ülkeye ihracatımızı artırmayı başardık" ifadelerini kullanmıştı. Gültepe, ülke grupları arasında ise Avrupa Birliği'nin 9,1 milyar dolarla ilk sırada yer aldığını, diğer Avrupa ülkeleri katıldığında kıtanın toplam ihracat içindeki payının yüzde 58'in üzerinde olduğunu bildirmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.