Kuru kayısı ihracatı 300 milyon dolara yaklaştı

Türkiye'den 9 ayda 286 milyon 913 bin dolarlık Malatya kayısısı ihracatı gerçekleştirildi. Yıl sonu itibarıyla 51 bin ton olan kuru kayısı ihracatının 80 bin tona yükselmesi hedefleniyor.

Türkiye'nin Avrupa Birliği coğrafi tescilli ürünlerinden Malatya kayısısında eylül ayında 8 bin 928 ton ihracat yapıldı.

Yılın 9 ayında 50 bin 919 ton kayısı satan ihracatçılar 286 milyon 913 bin dolarlık döviz girdisi sağladı. Geçen yılın aynı döneminde 50 bin 777 ihracata karşılık 290 milyon dolar gelir elde eden üreticiler, ihracata hız kesmeden devam ediyor.

Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, kuru kayısı ihracatının şehrin ekonomisinde önemli yeri olduğunu söyledi.

Kentin ekonomisinin canlanması, toparlanması noktasında kuru kayısı ihracatından elde edilen gelirin önemli olduğuna işaret eden Özcan, ihracatın istikrarlı şekilde sürdürülmesi ve yeni pazarlar bulma noktasında gayret gösterildiğini anlattı.

KAYISI İHRACATÇILARI YILI 80 BİN TONLA KAPATMAYI HEDEFLİYOR

Bu yıl eylül ayında yapılan ihracat rakamının geçen yılın aynı dönemine göre yükseldiğini, bunun da ekim ayında daha yüksek ihracat yapılacağının bir sinyali olduğunu aktaran Özcan, şöyle konuştu:

"Yılın 9 ayında 50 bin 919 ton ihracat gerçekleştirerek 286 milyon 913 bin dolar gelir elde ettik. Orta Doğu'da yaşanan sıcak gelişmeler, dünyada yaşanan büyük ekonomik dalgalanmalar ve krizler özellikle tarım ürünlerinin ihracatında bazen ciddi anlamda olumsuzluklara sebep olabiliyor. Kayısıda da bazı ülkelerle ilgili kısmi sıkıntılar yaşayabiliyoruz. Orta Doğu'daki sıkıntıları göz ardı etmeden diğer taraftan farklı pazarlarda oradaki kayıplarımızı tamamlamaya çalışıyoruz. Yıl sonu itibarıyla 51 bin ton olan kuru kayısı ihracatını 80 bin tonla kapatmayı planlıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.