Bir Alman devinden daha kırmızı sinyal

Alman otomotiv markaları Çin rekabeti nedeniyle zor durumda. Alman otomotiv üreticisi Mercedes-Benz Group'un araç satışları, geçen yıl 2023'e göre yüzde 4 düştü. Alman üreticinin bataryalı elektrikli araç satışları geçen yıl yüzde 22 azalarak 204 bin 600'e indi.

Mercedes-Benz Group'tan yapılan açıklamaya göre, şirketin satışları geçen yıl 2023'e kıyasla, yüzde 4 azalarak 2 milyon 389 bine geriledi.

Şirketin hafif ticari araç satışı (van), söz konusu dönemde yüzde 9 gerileyerek 405 bin 600 oldu.

Alman üreticinin bataryalı elektrikli araç satışları da geçen yıl yüzde 22 azalarak 204 bin 600'e indi.

Sadece Mercedes-Benz'in satışı ise geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 3 düşerek, 1 milyon 983 bin 400 olarak kayıtlara geçti.

Alman lüks otomobil üreticisinin en büyük pazarı olan Çin'deki satışları 2023'te yüzde 7 düşüşle 683 bin 600'e, Avrupa satışları yüzde 3 gerileyerek 641 bin 800'e indi.

ABD'de ise satışlar yüzde 9 yükselişle 324 bin 500'e çıktı.

Mercedes'in elektrikli otomobillerin yıllık satışları yüzde 23 düşerek 185 bin 100 araca geriledi.

Bu yıl AB'nin daha sert CO2 emisyon azaltma hedeflerinin yürürlüğe girmesi, otomobil üreticisi üzerinde baskı oluşturdu. Bu durum, elektrikli araç satışları artmaz ise Mercedes için maliyetli anlaşma veya ağır para cezaları anlamına gelebilecek.

Şirketin 2024 yılının dördüncü çeyrek satışları ise Çin'deki toparlanmanın etkisiyle 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 625 bin 800'e yükseldi.

Son yıllarda atağa geçen Çinli otomobil üreticileri (BYD, NIO, Xpeng başta olmak üzere) Almanları oldukça zorluyor. Volkswagen, BMW ve Porsche markalarında da satışlar ciddi oranlarda düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.