Her sıfıra karsılık 6 ikinci el satıldı

Sıfır otomobil pazarı 2018 yılında daralırken, 2. el pazarı yaklaşık yüzde 8 arttı. 2018 yılında her 1 sıfır otomobil karşılığı 6 adet 2. el araç satıldı.

2019 yılında sıfır otomobil pazarında düşüşün devam edeceği öngörülürken, 2.el pazarında ise büyümenin devam etmesi bekleniyor. Otoshops Genel Müdürü Murat Aydın, yılın son 2 ayında uygulamaya konulan ÖTV indiriminin 2. el pazarını ciddi olarak etkilediğini belirterek "ÖTV indirimi sıfır araç pazarına ciddi bir hareketlilik getirdi ve bu sayede sektör derin bir nefes aldı. ÖTV indirimine ek olarak markaların uyguladıkları kampanyalar ile sıfır-ikinci el araçlar arasındaki fiyat makası daralmış, bu da özellikle 2016- 2017-2018 model ikinci el satışlarını etkilemiştir.
Otoshops olarak 2018 yılını yaklaşık 5 bin adetlik satışla tamamlıyoruz. 2019 yılında sıfır ve uzun dönem kiralamaya göre ikinci el satışlarının ağırlığının artacağına inandıklarını sözlerine ekleyen Aydın "Sıfır- ikinci el oranı yılsonunda 1'e 10 oranına bile gelebilir. Devam eden ÖTV indirimi
uygulamasının pazara etkisinin daha sınırlı olacağını düşünüyoruz. Çünkü 2018 model sıfır araç stokları eridi. Otoshops olarak 2019 yılında 7 bin adetlik satış hedeflediklerini belirten Aydın "Kurumsal ikinci el pazarının öncü markası olması yönünde sağlam adımlarını atmaya devam ettik" diye konuştu.

Ercan KARACA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.