Station wagon Variant ve sağlam karakterli Alltrack paketleriyle birlikte tanıtılan D-sedan, dışarıdan pek farklı durmasa da özellikle yeni teknolojileriyle geçtiğimiz günlerde tazelenen Ford Mondeo, Opel Insignia, kuzeni Skoda Superb, Renault Talisman, Mazda6 gibi modellerle daha iyi mücadele etmeye çalışacak.
Dört çıtadan üç çıtaya inen ön ızgara ve onlarla birleşen farlar, eskiye oranla daha akıcı bir duruşa sahip. LED aydınlatma elemanlarını hem ön farlarda, hem de stoplarda standart hâle getiren VW, sis farları ve gündüz sürüş farlarında da LED kullanmış.
Yeni Passat'ın ön farları yeni Touareg'den taşınmış ancak büyük SUV'dekilerden farklı birkaç özellik sunuyor. Uzun yolda 450 metre aydınlatma menzili bulunan ve bağımsız olarak sol veya sağ farı kısabilen IQ Light teknolojisi şehir içi ve şehir dışında farklı ışık şiddeti ayarlarına sahip.
Bagaj kapağında tıpkı Arteon gibi model adını taşıyan Passat'ın stop lambalarının grafikleri de elden geçirilmiş. Fotoğraf galerisinde birçok farklı versiyonu gösterilen Passat'ın egzoz çıkışları sanıyoruz ki tüm paketlerde kare formlu olacak. Tabii ki bu giriş seviyesinde ve düşük güçlü modellerde sadece gösterişte kalacaktır.
İçeriye baktığımızda da makyaj öncesinden çok farklı olmayan bir düzenle karşılaşıyoruz. Dijital gösterge paneli grafikleri güncellenen Passat'da bilgi eğlence sisteminin de üçüncü jenerasyonu kullanılmış. 6.5, 8.0 ve 9.2" boyutlu ekranlar ile alınabilen multimedyada çevrim içi servisler, navigasyon ve hareket kontrolü gibi özellikler mevcut.
2019 Passat'ın en büyük yeniliği gördüğü alan ise teknoloji olmuş. Kısaca bahsetmek gerekirse yeni Passat Acil Durma Asistanı, Şerit Takip Asistanı, Sezgisel Adaptif Hız Sabitleyici, park asistanı ve makyaj öncesinde sadece GTE'de sunulan elektromekanik fren desteğine kavuşmuş.
Kaput altında da güncellemeler mevcut. Tüm dizel ve benzinli motorlarında partikül filtresi taşıyan Passat, 1.5 TSI motora kavuştu. Arteon'dan tanıdığımız 150 bg'lik motora ek olarak 190 ve 272 bg'lik benzinli seçenekler de var. 1.6 TDI'da 120 bg sunan Passat'ın 2.0 litrelik TDI üniteleri 190 ve 240 bg güç çıkışlarına sahip. Emisyon seviyesi selefine göre 10 g/km azaltılan 150 bg'lik 2.0 TDI ise artık "Evo" takısı taşıyor.
Plug-in hibrit seçeneği Passat GTE ise WLTP'ye göre artık 55 km menzil sunacak. Eskiden 9.9 kWh olan batarya kapasitesi 13.0 kWh'e çıkarılan GTE, normal modeldeki 1.5 TSI'dan değil; makyaj öncesinde sunulan 1.4 TSI'dan besleniyor ve 218 bg güç sunuyor.
Şu anda Emden'de üretilen Passat, 2023 itibarıyla Almanya'daki fabrikaya veda edecek. Yeni nesil Passat, Skoda'nın Çekya'daki Kvasiny tesisinde imal edilecek.