'Adına kulüpler kurulan, 'Kuş Serisi' olarak adlandırılan 'Şahin, Doğan, Kartal' model araçlar, yıllar önce üretimleri durdurulmasına rağmen hala en çok satanlar arasında yer alıyor. Tofaş'ın ürettiği, 'Kuş Serisi' olarak adlandırılan ve adına kulüpler kurulan 'Şahin, Doğan, Kartal' model araçlar, yıllar önce üretimleri durdurulmasına rağmen hala en çok satanlar arasında yer alıyor. Piyasada fiyatı 10 bin liranın altında bakımlı, kullanılabilir durumda 'Kuş Serisi' araç kalmazken, modeli yüksek olanlarının fiyatları 20 bin lirayı buluyor. Beyaz Şahin aşkının çocukluktan geldiğini söyleyen kişi kendisinin sürekli araştırma içinde olduğunu bu aracıda yoğun uğraşlar sonucunda aldığını söyledi. Benim beyaz Şahin aşkım çocukluktan geliyor diyen Güzel, Bu modelde bunun gibisini ben hiç görmedim. Bu araba internet ortamında da yok. Şuanda bu yaşta bu kadar orjinali Türkiye'de tek. Bu araba hem boyasız, hem hatasız ve 6 bin 600 kilometrededir. Kilometresi ve en küçük parçasına kadar her şeyi ile orjinal bir otomobil.'diye konuştu. Otomobil'i 27 bin liraya satışa çıkardığında aynı gün 25 bin lira teklif geldiğini ifade Fatih Yunus Güzel, '1994 model beyaz Şahin otomobil buji kablosundan hava filitresine, lastiklerinden tüm plastik aksamına kadar tamamı orijinal. Aracın koltuklarındaki naylonu bile fabrika çıkışlı. Ben bu arabayı İstanbul Beşiktaş'tan aldım. Satmayı düşünmüyorum, kendim bineceğim'' demişti. Otomobil'in yıllardan beri Hangar'da yattığını söyleyen Güzel, 'Aracın her tarafı orijinal, defransiyel yağı, ön tampon, arka tampon, stop camları aracın iğnesi değişmemiş. stepnesi ve dört lastiği fabrika çıkışıdır. Aracın içinden teyp yok. Bu araçlar fabrikasyon olduğu için teyp ve paspas olmaz. Benim aldığım kişi arka koltuğa kimse oturmadı. Şuan bu araç Türkiye'de tek şaka değil. Ben bu arabayı bayandan aldım. Hangarda yatıyormuş. Babası bu bayana hediye olarak almış. Kadın ben bu arabaya binmem demiş. Bizde o kadınla irtibata geçerek aracı kendisinden satın aldık'' şeklinde konuştu. 34 YIL SONRA ORTAYA ÇIKTI! İŞTE SON HALİ... Carscoops sitesinde yer alan bilgilere göre, araç 1982 yılından beri kullanılmamış. Öyle ki, 1980 yılından kalma orjinal lastikler hala üzerinde. Sadece 7 bin 392 kilometre yol yapmış olan bu M1'in motorunun hala çalıştığı belirtiliyor. BMW M1 sadece 453 adet üretilmişti. kaputunun altında 6.0 litrelik 6 silindirli motor görev yapıyor. Bu aracın ise restore edilip açık artırmayla satışa sunulması planlanıyor. İşte 34 yıl garajda kalan BMW M1'den görüntüler ve garajdan çıktığındaki son hali...