İzmir Şehir Hastanesi'nden doktor randevusu nasıl alınır? İşte devlet hastanelerinden en kolay randevu alma yöntemi
Bugün hasta kabulüne başlayan İzmir'in Bayraklı ilçesinde bulunan İzmir Şehir Hastanesi'nden doktor randevusu nasıl alınır? Devlet hastanelerinde muayene olmak için ne yapmak gerekir? Hastanelerden poliklinik randevusu nasıl alınır? sorularının yanıtı vatandaşlar tarafından merak ediliyor. İşte devlet hastanelerinden en kolay randevu alma yöntemleri...
HABER MERKEZİ
Giriş Tarihi : Son Güncelleme :
ABONE OL
BU GALERİYİ PAYLAŞ
Ege Bölgesi'nin en büyük hastanesi olan İzmir Şehir Hastanesi hasta kabulüne başlayınca vatandaşlar tarafından nasıl randevu alınacağı merak edilmeye başlandı. Peki İzmir Şehir Hastanesi'nden doktor randevusu nasıl alınır? İşte devlet hastanelerinden en kolay randevu alma yöntemleri...
MHRS üzerinden randevu alınması, kişilerin ne randevusu almak istediklerine göre farklı şekillerde gerçekleştirilir. MHRS randevu sistemi, sistem üzerinden hastane, sağlık ocağı veya aile hekimliği randevusu alacak kişilere farklı seçenekler sunar. Hangisi arzu ediliyorsa, o seçeneğin üzerine tıklanır ve böylece randevu onaylanır. Buna ek olarak, ALO 182 hattı kişilerin talep ettikleri her saat aralığında aranabilir. Ayrıca MHRS'nin resmi internet sitesi üzerinden de hızlı bir şekilde randevular alınabilir.
182 HAFTA SONU ÇALIŞIYOR MU?
Haftanın her günü 24 saat açık olan ALO 182, hafta içi ve hafta sonu 7/24 çalışmaya devam eder.
ALO 182 HANGİ SAATLERDE AÇIK?
182 MHRS hattı, tüm Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına 7 gün 24 saat boyunca hizmet verir. Bu telefon numarası, vatandaşlar tarafından talep ettikleri saat aralığında aramaya açıktır. Ancak genellikle mesai saatlerinde aranması tercih edilir.
MHRS'DEN SAAT KAÇTA RANDEVU ALINIR?
MHRS üzerinden randevu oluşturulması, genellikle her günün başlangıcı olan 00.00 saatinde yapılır. Tüm hastanelerin randevuları, 00.01 saatinde yenilenir. Bu sayede her gece saat tam 00.01 olduğu anda MHRS üzerinden açılmış olan günler için randevu kolaylıkla alınabilir. Yoğun olan bölgelerde genellikle randevular 15 gün sonrasına verilir. Ancak yoğunluğun az olduğu bölgelerde bu süre değişebilir.
MHRS NASIL GİRİŞ YAPILIR?
MHRS sistemine giriş yapılabilmesinin iki farklı yolu mevcuttur. MHRS mobil uygulaması üzerinden veya MHRS'nin resmi internet sitesi üzerinden kolaylıkla giriş sağlanabilir. Ancak sisteme giriş yapılabilmesi için öncelikle kişilerin üye olmaları gereklidir. MHRS üyeliği olmayan kişiler, T.C. kimlik numaralarını kullanarak kendilerine oluşturacakları bir şifre ile sisteme giriş yapabilirler. Eğer kişilerin MHRS üyelikleri mevcutsa, T.C. kimlik numaralarını ve şifrelerini kullanarak sisteme giriş yapabilirler.
E-NABIZ'DA HANGİ BİLGİLER YER ALIR?
E-nabız üzerinde yer alan kişisel sağlık bilgileri, güncel olarak şöyle belirlenmiştir:
Hastane ziyaretleri Reçeteler Raporlar Hastalıklar Tahliller Radyolojik Görüntüler Covid-19 Aşı Bilgileri Alerjiler Hasta ve Hasta Yakını Bilgilendirmeleri Dokümanlar Aşı Takvimi İlaçlar Mevcut Randevular
E-nabız içinde kişilerin bugüne dek yapmış oldukları tüm hastane ziyaretlerinden radyolojik tahlillerine kadar tüm bilgileri mevcuttur. Kişiler eğer hangi tarihte, hangi hastanede hangi işlemi yaptırdıklarını hatırlamıyorlarsa buradan kolaylıkla öğrenebilirler. Ayrıca E-nabız sistemi, herkese özel olarak oluşturulmuş bir platformdur. Bu nedenle de bir kişinin e-nabız hesabında farklı birinin bilgileri yer alamaz. Alması suç teşkil eder.
MHRS Üzerinden Neden Randevu Alınmaz?
MHRS randevularının alınamama sebeplerinin ilki, kişilerin randevu oluşturmayı talep ettikleri yerde boşluk bulunmamasıdır. Kişilere hastane üzerinden de randevu verilmesi dolayısıyla her doktorun muayene saatleri MHRS randevu almak için açılmayabilir. Bunun yanında randevu alınmak istenen doktor görevinde olmayabilir. Bunun gibi birçok sebep dolayısıyla talep edilen sürelerde randevu oluşturulamayabilir.
WEB ADRESİNDEN RANDEVU NASIL İPTAL EDİLİR?
Almış olduğunuz randevuya gidemeyecekseniz randevunuzu iptal ederek ihtiyacı olan kişilerin randevu almasını sağlayabilirsiniz. Online randevu almak gibi randevunuzu iptal etmek de yeni sistem sayesinde artık çok kolay bir hal aldı. Hekim Randevu Merkezi Online Randevu ekranını T.C numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra Randevu geçmişi bölümüne tıklayarak iptal etmek istediğiniz randevuyu seçebilir ve kolaylıkla randevunuzu iptal edebilirsiniz.
MHRS NEDİR?
Merkezi Hekim Rаndevu Sistemi (MHRS), vatandaşların Sağlık Bakanlığı'na bağlı olarak görev yapan 2. ve 3. Basamak hastaneler ile ağız ve diş sağlığı merkezlerinden hizmet almalarını kolaylaştıracak bir randevu alma sistemidir. Bu sistem aracılığı ile dilerseniz web adresinden dilerseniz de 182 no'lu numarayı arayarak canlı operatör ile iletişime geçerek kolaylıkla randevu alabilirsiniz.
Bu sistem sayesinde hastanelerde oluşan kuyrukların azaltılması, vatandaş memnuniyetinin arttırılması, iş gücü ve teçhizat kullanımının veriminin arttırılması, hastanelere kaynak dağıtımının ve kullanımının ölçülmesi, sağlık hizmetlerinin verimliliğinin, kalitesinin ve sunumunun arttırılması amaçlanıyor. Aynı zamanda bu sistem sayesinde insanlar hangi doktora ne zaman randevu olduğunu kolaylıkla görerek randevu aldıktan sonra randevu saatinde hastaneye giderek beklemeden hizmet alma şansı yakalıyor. Bu sayede hastaların hayatı önemli ölçüde kolaylaşırken hastanelerde kuyruk oluşması ve karmaşa yaşanmasının da önüne geçilmesi amaçlanıyor.
HASTANE RANDEVUSU ALMA
Vatandaşların hastanelerde beklemesini önlemek, hastanelerde yaşanan yoğunluğu azaltmak ve hekimlerin iş gücünü doğru kullanabilmesi amacıyla 2010 yılında MHRS'ye geçildi. Vatandaşların; sağlık bakanlığına bağlı 2. ve 3. basamak hastanelerden, ağız diş sağlığı merkezlerinden; 182 numaralı hattı arayarak veya internet üzerinden kolayca randevu alabilmesi sağlandı. Peki; sistem üzerinden randevu nasıl alınır? Sistem üzerinden randevu almak için şu süreçler takip edilir:
MHRS randevu al kısmına şifre ile girilir.( MHRS şifreniz yoksa e-devlet üzerinden de giriş yapabilirsiniz. Hastane randevu al kısmına giriş yapılır. Bulunduğunuz il, ilçe seçilir. Ardından klinik seçilir.
İl, ilçe ve klinik gibi seçenekleri belirtmek zorunludur. Hastane, muayene yeri, hekim gibi diğer seçenekler ise; tercihe bağlıdır.
Çıkan seçeneklerden uygun olan tarih seçilerek kayıt oluşturulur.
E-NABIZ GİRİŞ
E- Nabız sistemi; Türkiye'de kullanılan kişisel sağlık kaydı sistemidir. Sağlık Bakanlığı tarafından 2015 yılında kullanıma açılan E-Nabız sistemi vatandaşların hastane ilgili tüm işlemleri görüntüleyebileceği şekilde tasarlanmıştır. Yazılan ilaçlardan yapılan testlere, çekilen emar sonucundan, gittiği kliniklere kadar pek çok bilgiyi içinde barındıran sistem; vatandaşlara büyük bir kolaylık sağlamaktadır.
E-devlet şifresi veya aile hekimliğinden alınan geçici şifre ile sisteme giriş yapabilir, tüm kayıtlara ulaşabilirsiniz.