AK Parti hükümetinin İzmir'deki 100'e yakın imar, çevre ve ulaşım projesine dava açan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, ulaşım sorununu çözemediği gibi uyguladığı aktarmalı sistem ve tramvayla trafik yoğunluğunu içinden çıkılmaz hale getirdi
Giriş Tarihi: 09.10.2018 00:19 Güncelleme Tarihi: 09.10.2018 00:22
İzmir'de yıllardır aynı yolların kullanılması ve mevcut yolların da tramvay nedeniyle daraltılması kentin trafik akışını kilitledi. İzmir trafiğine ve ulaşımına en büyük darbeyi tramvay projesi vurdu. Aktarmalı sistemle metro ve İzban'a yönlendirilen vatandaşların mağduriyeti tramvay projesiyle birlikte yapılan yeni düzenlemeyle daha da arttı.
HAYAT KABUSA DÖNDÜ
İzmir'de vatandaşların hayatını kabusa çeviren ulaşım sistemi tramvay projesi yüzünden iyice arapsaçına döndü. Kaldırılan otobüs seferleriyle çileye dönüşen ulaşım sistemi, tramvay araçlarının yetersizliğiyle çekilmez hale geldi. Aktarmalı sistemin ardından kaldırılan otobüslerden sonra 100-150 otobüsün daha kaldırılmasına neden olan tramvay projesi kent trafiğini rahatlatmak adına hayata geçirilmişti. Ancak tam tersine kent ulaşımı felç etti. Yıllardır aynı yolları kullanan, üstelik mevcut yolların bir kısmından da tramvay çalışmaları nedeniyle faydalanamayan İzmirlinin trafik çilesi büyüdü.
Mevcut yollara tramvay hattı yapılması nedeniyle daralan yollarda sürücüler tek şerit kullanmak zorunda kaldı. Karşıyaka travmayında 1 kişi hayatını kaybederken 1 kişi ağır yaralanmıştı. Çok sayıda maddi hasarlı kaza vatandaşın canını yaktı.
İzmir kent merkezinde kayıtlı 1 milyon 276 bin 347 araç varken her yapılan binadan otopark yapmak için belirli bir bedel alan İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne ait kent merkezindeki yeraltı, katlı ve açık otoparkların toplam kapasitesi sadece 11 bin araçta kalıyor. Kent merkezine kayıtlı 1 milyonu aşkın araç olduğu düşünüldüğünde otopark sorununun geldiği boyut gözler önüne seriliyor. Otopark için para toplayan Büyükşehir Belediyesi soruna bir türlü çözüm bulamıyor.