İzmir’in hiç bitmeyen çilesi: Trafik ve ulaşım

AK Parti hükümetinin İzmir'deki 100'e yakın imar, çevre ve ulaşım projesine dava açan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, ulaşım sorununu çözemediği gibi uyguladığı aktarmalı sistem ve tramvayla trafik yoğunluğunu içinden çıkılmaz hale getirdi

TOLGA TEKİN

CHP Belediyeciliği Ege'de Çöktü, başlıklı yazı dizimizle İzmir'de 14 buçuk yıl boyunca sergilediği yönetim anlayışıyla alt yapıdan ulaşım ve çevre sorunlarına kadar birçok konuda kenti kaosa sürükleyen CHP'li Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun geride bıraktığı sorunları aktarmaya devam ediyoruz.

2 | 10

Bugün de İzmir'de vatandaşları çıldırtan ulaşım ve trafik sorununu ele alacağız. 14 buçuk yıl boyunca bir arpa boyu yol alamayan ve İzmir'i sorunlar yumağı haline getiren Başkan Kocaoğlu, trafik ve çevre düzenlemesi konularında köklü bir proje üretemezken öte yandan hükümetin projelerine de dava açtı.

3 | 10

ULAŞIM ÇİLESİ

AK Parti hükümetinin İzmir'deki 100'e yakın imar, çevre ve ulaşım projesine dava açan Kocaoğlu, trafik ve ulaşım sorununu çözemezken hayata geçirdiği aktarmalı sistem ve tramvay projeleriyle kentteki ulaşım sistemini daha da içinden çıkılmaz bir hale getirdi. Ulaşımda reform ve devrim söylemleriyle 29 Haziran 2014 tarihinde hayata geçirilen aktarmalı sistem, İzmir'de vatandaşlara büyük bir kabus yaşattı.

4 | 10

Milyonlarca kişinin yaşadığı İzmir'i, Bornova ile Üçkuyular arasında 10 yılda hayata geçirdiği 19 kilometrelik bir hafif raylı sisteme mahkum eden Kocaoğlu, birçok otobüs seferini de iptal etmişti. Aktarmalı sistemle birlikte otobüs hatlarının iptal edilmesi birçok semtte büyük mağduriyete neden oldu.

5 | 10

Daha önce tek vasıtayla 20-25 dakika içinde Konak, Alsancak, Basmane, Gümrük ve Çankaya gibi kent merkezindeki noktalara ulaşabilen vatandaşlar, en az 2-3 aktarma yapmak zorunda bırakıldı. Bu da yetmezmiş gibi halk, balık istifi yolculuk yapmaya mahkum edildi. Bu uygulama sonucunda aktarma merkezleri -deyim yerindeyse- adeta çile merkezine dönüştü.
Aktarmalı ulaşım nedeniyle gidecekleri yere 1-1,5 saatte ulaşabilen vatandaşlar, İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne tepkilerini dile getirseler de seslerini duyan olmadı.

6 | 10

YOLLAR DARALTILDI
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kent trafiğini rahatlatmak adına hayata geçirdiği tramvay projesi kent trafiğindeki ulaşımı felç etti. Yıllardır aynı yolları kullanan, üstelik mevcut yolların bir kısmından da tramvay çalışmaları nedeniyle faydalanamayan İzmirlinin trafik çilesi gün geçtikçe büyüdü.

7 | 10

İzmir'de yıllardır aynı yolların kullanılması ve mevcut yolların da tramvay nedeniyle daraltılması kentin trafik akışını kilitledi. İzmir trafiğine ve ulaşımına en büyük darbeyi tramvay projesi vurdu. Aktarmalı sistemle metro ve İzban'a yönlendirilen vatandaşların mağduriyeti tramvay projesiyle birlikte yapılan yeni düzenlemeyle daha da arttı.

8 | 10

HAYAT KABUSA DÖNDÜ
İzmir'de vatandaşların hayatını kabusa çeviren ulaşım sistemi tramvay projesi yüzünden iyice arapsaçına döndü. Kaldırılan otobüs seferleriyle çileye dönüşen ulaşım sistemi, tramvay araçlarının yetersizliğiyle çekilmez hale geldi. Aktarmalı sistemin ardından kaldırılan otobüslerden sonra 100-150 otobüsün daha kaldırılmasına neden olan tramvay projesi kent trafiğini rahatlatmak adına hayata geçirilmişti. Ancak tam tersine kent ulaşımı felç etti. Yıllardır aynı yolları kullanan, üstelik mevcut yolların bir kısmından da tramvay çalışmaları nedeniyle faydalanamayan İzmirlinin trafik çilesi büyüdü.
Mevcut yollara tramvay hattı yapılması nedeniyle daralan yollarda sürücüler tek şerit kullanmak zorunda kaldı. Karşıyaka travmayında 1 kişi hayatını kaybederken 1 kişi ağır yaralanmıştı. Çok sayıda maddi hasarlı kaza vatandaşın canını yaktı.

9 | 10

OTOPARK SORUNU
İzmir'de her gün kente giren 1 milyonu aşkın araç, otopark sorunuyla karşılaşıyor. Son dönemde yapılan birkaç otopark bile kentin yıllardır çözülemeyen ve adeta kanayan bir yarası haline gelen otopark sorununa neşter vurmaya yetmedi.

10 | 10

İzmir kent merkezinde kayıtlı 1 milyon 276 bin 347 araç varken her yapılan binadan otopark yapmak için belirli bir bedel alan İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne ait kent merkezindeki yeraltı, katlı ve açık otoparkların toplam kapasitesi sadece 11 bin araçta kalıyor. Kent merkezine kayıtlı 1 milyonu aşkın araç olduğu düşünüldüğünde otopark sorununun geldiği boyut gözler önüne seriliyor. Otopark için para toplayan Büyükşehir Belediyesi soruna bir türlü çözüm bulamıyor.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.