Muğla'nın 5 bin yıllık hayalet kasabası: Kayaköy

Muğla'nın gözde turizm merkezi Fethiye ilçesinde bulunan Kayaköy'de 1957'de meydana gelen deprem sonrası yerleşik yaşam sona erdi. Yerli ve yabancı turistler tarafından ziyaret edilen kasabanın geçmişi milattan önce 3000'lere kadar uzanıyor.

Kurtuluş Savaşı sonrası 1923 yılındaki mübadele anlaşmasıyla terk edilen ve Türklerin yaşamaya başladığı Kayaköy, 1957'deki Fethiye depreminden etkilenmişti. Bölgedeki evlerin hasar görmesinin ardından köydeki yerleşik yaşam da sona ermişti.

2 | 6

Kültür ve Turizm Bakanlığınca Kayaköy Ören Yeri olarak turizme kazandırılan köy, yerli ve yabancı ziyaretçilerin dikkatini çekiyor.

3 | 6

Muğla'nın Fethiye ilçesinde yıllar önce terk edildiği için "hayalet köy" olarak da anılan ve kesin korunacak hassas alanlar arasında bulunan Kayaköy, ziyaretçilerin dikkatini çekiyor.

4 | 6

Fethiye ilçesine 8 kilometre mesafedeki Kayaköy, MÖ 4. yüzyıldan kalma buluntulara erişilmiş bir yerleşim olarak hala ayakta duruyor.

5 | 6

Yamaca inşa edilmiş yapıları, çoğunlukla iki katlı binalardan oluşurken kasaba aynı zamanda okul, çeşitli dükkanlar, şapel ve kilise de barındırıyor.

6 | 6

Geçen yıl ağırladığı 101 bin 868 misafirle Muğla'da en çok ziyaretçi ağırlayan ikinci ören yeri ünvanına sahip Kayaköy'de yaklaşık 400 ev, 2 kilise ve şapeller bulunuyor.

Kayaköy, bölgeye düzenlenen turlara katılanların ve turistlerin uğrak noktası oluyor.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.