Giriş Tarihi: 14 Ağustos 2010, 17:23
Etkili bir yönetici olmak aslında doğru bir tarz seçmekle ilgilidir. Mesela bazı yönetim tarzları insan odaklıyken bazıları proje veya ürün odaklı olabilir. Sizin için doğru olan yaklaşım ise yöneteceğiniz insanların becerilerine, bilgilerine, arzulanan sonuçlara ve göreve göre ortaya çıkacaktır.
Sizin işiniz, var olan durum karşısında en uygun olabilecek tarzı seçmektir. Eğer bunu yapmazsanız ağır sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. İşte size üç ayrı yönetim tarzı. Bakalım hangisi sizin için daha uygun.
KATILIMCI
Ekibinizde her bir çalışan birbirinden bağımsız ayrı ayrı işleri yapıyorsa sorun yok. Fakat takım olarak bir projeyi yürütmek ve başarıyla tamamlamak zorundaysanız, her bir takım üyesinin üzerine düşen görevi tam ve açık olarak anlamasını sağlamak zorundasınız. Yani her bir takım üyesi büyük resimde kendi yerlerini görebilmelidir. Eğer bunu becerebilirseniz, o kişinin daha kolay motive olabileceğini görürsünüz. Tek tek takım üyeleriyle detaylar hakkında görüşün ve görevlerinin projenin gerçekleşmesinde ne kadar önemli olduğunu anlatın. Bu onlara kendilerini değerli hissettirecektir. Görüşme mutlaka yalnız olmalı ve sorular sorarak anladığından emin olmalısınız.
Eğer proje bir takım değil de bir kaç ayrı takımında beraberce çalışmasını gerektiriyorsa, takım arasında da iletişim ve koordinasyonu sağlamalısınız. Çalışanlarınıza onlara yadım ve destek sağladığınızı ve işlerini en iyi şekilde yapabilmeleri için önlerindeki engelleri kaldırdığınızı mutlaka gösterin. Onlara inandığınızı hissettirin.
DİREKT
Bazı durumlar "direkt" yönetim anlayışı gerektirir. Mesela zaman baskısı altında çalışıyorsanız veya iş çok sayıda çalışan gerektiriyorsa... Burada yönetici çalışanların 5 sorusunu yanıtlamalıdır: Ne yapılacak, neden yapılacak, nerede yapılacak, nasıl yapılacak ve ne zaman yapılacak? Ne yapacaklarını, nasıl yapacaklarını ve ne zaman bitirmeleri gerektiğini anlatın. Böyle bir tarzı benimsiyorsanız kesin standartlar ve beklentiler ortaya koymaktan çekinmeyin. Çok açık ve seçik talepleriniz olsun; "Günde üç kamyon yüklenecek", "Her cuma 4 müşteri ziyareti yapılacak" gibi...
TAKIM ÇALIŞMASI
Eğer bir projeyi hızla tamamlamak ve süreci iyileştirmek istiyorsanız seçmeniz gereken bir yönetim anlayışıdır. Öncelikle takım arkadaşlarınızı toplar onları bilgi ve deneyimlerini ortak bir havuzda toplarsınız. Mesela 40 gün süreniz var ve 250 tonluk üretim yapmanız gerekiyor. Toplayın arkadaşlarınızı bir odaya ve başlayın beyin cimnastiğine.
Kişiler düşüncelerini samimiyetle ortaya koydukları vakit ortaya çıkacak sonuçlar beklentilerinizin çok üstünde olabilir. Takım olarak ortak akılla hareket ederseniz kendi başınıza başaracağınızdan daha fazla sonuç elde edebilirsiniz. Burada iletişim becerilerinizi konuşturmalısınız. Takım arkadaşlarınızda çok özel olmadıkça işle ilgili bilgi saklamayın.
İyilikle kalın.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen
tıklayın.