Ahmet Veli Olgundeniz

Kapak yazısı nasıl yazılır?

İş ararken iyi hazırlanmış bir özgeçmiş yazısının ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Kapak yazıları da en az özgeçmişin kendisi kadar önemlidir. Pek çok kişi kapak yazılarını ihmal eder. En azından benim posta kutumdaki özgeçmişlerin hiç birisinde kapak yazısı yok.
Bu konuyla ilgili yazılmış onlarca kitap ve yüzlerce makale olmasına rağmen ısrarla e-posta gönderip "Nasıl iyi bir kapak yazası yazabilirim?" diyen okurlarım işte şimdi sizlere sesleniyorum....
Kapak yazısını önemli kılan işe alım uzmanı ile, özgeçmişlerdeki resmi şablonunun, dışına çıkarak serbest bir dille konuşma imkanı sağlamasından kaynaklanır.
İlk kural kapak yazısı yazarken işe alım uzmanıyla bire bir konuşuyor olduğunuzu hayal edin. Yazıyı mümkün olduğu kadar kişiselleştirin yani "İlgili kişinin dikkatine" gibi bir başlık kullanmamaya çalışın. İngilizcede de aynı şey geçerli mümkünse "To whom it may concern" demeyin. Firma hakkında bilgi toplayarak, web sitesini inceleyerek hatta şirkete telefon açarak doğru kontak kişiyi veya departmanı bulun.
İkinci kuralımız da şu, sanki yüzlerce firmaya başvuruyormuş ve çok yoğunmuşsunuz gibi matbu bir kapak yazısı hazırlayıp her başvuruya bunu göndermeyin. Böyle bir kapak yazısı işe alım uzmanı tarafından "şıp" anlaşılır. Bir işe alım uzmanı öncelikle sizin şirketi tanıyıp tanımadığınızı ve özelliklerinizi incelemek ister. Kapak yazısı yazmadan önce şirketi inceleyin hakkında çıkan haberleri ve yazıları okuyun. Şirketin misyonu, hedefleri ve öncelikleri hakkında bilgi edinin. Kapak yazısında da şirketi tanıdığınızı hedeflerinden haberdar olduğunuzu ortaya koyun. Bu işverene sizin istekli ve motive olduğunuzu gösterir.
"Doğal taş sektöründe 20 yıldır faaliyet gösterdiğinizi ve ihracatınızda son beş yılda yüzde 25 artış olduğunu biliyorum. Hızla gelişen şirketinizde ..... ...... alandarda katkı sağlayabileceğime inanıyorum......" gibi.
NE İSTİYORLAR?
Üçüncü kural da şöyle, şirketin tam olarak ne istediğini anlayın. Eğer bir pazarlamacı aranıyorsa kapak yazınızda pazarlamacılıkla ilgili bilgi, beceri ve başarılarınıza yer verin. Yani "Geçen yıl, Aydın, Muğla ve Balıkesir'de gerçekleştirdiğim pazarlama kampanyalarında şirketimin satışlarını yüzde 12 artırdım, satış ekipleri oluşturdum ve bu ekipler şu an hala görevde..." gibi. Tali konulara ağırlıkla yer vererek özgeçmişinizi çöpe attırmayın.
Lafı fazla uzatmayın. Karşınızdaki insanın size ayıracağı zaman kısıtlı olacaktır. Daha ilk paragrafta başvurduğunuz pozisyonu belirtin ve sonraki cümlelerde özelliklerinizi bayın. Ağdalı ve uzun cümleler kurmayın.
Bazı yabancı kaynaklarda adayların kapak yazısını "Sizden haber bekliyorum" şeklinde bitirmek yerine "Önümüzdeki hafta sizi randevu talep etmek üzere arayacağım" şeklinde bitirilmesinin daha iyi olacağı belirtiliyor ancak ben bunu çok doğru bulmuyorum.
Evet son olarak kapak yazılarındaki en büyük sıkıntı imla ve yazım hatalarıdır. Bu hatalar şansınızı çok çok azaltır. Kapak yazınızı göndermeden önce mutlaka bu açıdan kontrol ettirin.
Evet kapak yazısı genelde bilgisayar ortamında yazılarak elektronik posta ile gönderiliyor ancak eğer posta ile veya elden özgeçmiş verecekseniz bazı işverenlerin el yazısı ile yazılmış kapak yazısına daha fazla değer verdiğini de burada belirtmiş olayım.
İyilikle kalın...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.