Ahmet Veli Olgundeniz

Herkes hata yapar

Kör, sapa bir yerde aracınızın benzini bitip yolda kaldığınız oldu mu hiç? Benim ortalama üç ayda bir olur. Tedbirli olmayı öğrenemedim bir türlü. Şimdi işin yoksa al eline bidonu yürü bakalım benzinciye.
Pompacıya 2.5 litrelik pet şişeyi uzatırken benim gibi bir kişi daha vardı. Demek ki hatalarından ders almayan tek kişi ben değilim...
Yaşım ilerledikçe ve deneyim kazandıkça, daha az hata yapacağımı düşünürdüm hep. 40'a geldim hala hata yapıyorum. Sanırım sorun hata yapmak değil aynı hatayı tekrarlamak.
MAXWELL NE DİYOR?
Uzun süre önce makalelerini zevkle okuduğum bir yazar geldi aklıma Dr. John C. Maxwell... Maxwell'in insanların hatalarından ders alması konusunda ilginç fikirleri var. Mesela insanların hatalarından ders alma konusunda gelişmesinin, olgunlaşmakla ilgili olduğunu söylüyor. Ona göre olgunluk, hatalarımızdan hızlı ders almamıza yardımcı oluyor.
Bunun nedenlerini ise şöyle sıralıyor:
1. Kendimize güvenimiz artar: Kendimize güvenimiz arttıkça, bir zamanlar asla kabul etmeyeceğimiz şeyleri kabul etme konusunda daha istekli oluruz.
2. Hataların genellikle ölümcül olmadığını fark ederiz: Bir hata yaptığımda nadiren ölümcül sonuç getirdiğini anladığım gün çok mutlu olmuştum. Bir hata yaptıktan sonra, "Yaşıyorum! Gayet iyiyim. Güneşin doğuşunu yine görebileceğim," dersiniz. Sonra birdenbire, "Düşündüğüm kadar vahim değilmiş," diye düşünürsünüz.
3. Hatalardan ders almadığımız sürece aynı hatayı yaptığımızı fark ederiz: Bir hatadan ders almazsam, genellikle aynı hatayı tekrar tekrar yaparım. Sorun, ne kadar hata yaptığınız değil, aynı hatayı kaç kez yaptığınızdır. Her zaman yaptığımı yaparsam, her zaman aldığım sonucu alırım.
4. Hataların kaçınılmaz olduğunu anlarız: İlk yıllarınızı gözünüzde canlandırın. Hatalardan kaçınmaya çalıştığınız zamanları düşünün. Neyi kastettiğimi anlıyorsunuz, değil mi? "Tamam, dikkatli olacağım. Burada hiç hata yapmayacağım." Ama, bir süre sonra kendinizi bırakırsınız; çünkü hataların kaçınılmaz olduğunu bilirsiniz.
5. Başkalarını hata yaparken görürüz: Hayran olduğunuz herkesin hata yaptığını görmek harika değil miydi? "Vay canına! Ne haldeler! Bir de bununla övünüyorlar," dersiniz.
Maxwell ilginç bir adam...
Yıllar önce, bir üniversitenin açılışında konuşma yapan, dönemin Coca Cola CEO'su Brian Dyce, kişinin iş yaşamı ile diğer taahhütleri arasındaki ilişkiden bahsetmiş ve şunları söylemişti: "Yaşamın, elinizdeki beş top ile hokkabazlık yaptığınız bir oyun olduğunu hayal edin. Bu toplara iş, aile, sağlık, arkadaşlar ve ruh adını verebilirsiniz. Bu topları havada tutmaya çalışıyorsunuz. Çok geçmeden, işin bir lastik top olduğunu anlıyorsunuz. Yere düşürürseniz, geri sekecek; ama diğer dört top -aile, sağlık, arkadaşlar ve ruh- camdan yapılmış. Bunlardan birini yere düşürürseniz, geriye dönüşü olmaksızın, çizilebilir, yarılabilir, zarar görebilir, hatta paramparça olabilir. Asla eskisi gibi olmazlar. Bunu anlamanız ve yaşamınızda bir denge kurmaya çalışmanız gerekir."
Sözün özü: Tamir edilemez olmadığı sürece hata yapmak dünyanın sonu değil...
İyilikle kalın...
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.