Çalışma Bakanlığı 2012 yılından bu yana devrim niteliğinde bir hizmete imza atıyor. Bakanlık, kurduğu "ALO 170" bilgi edinme hattı ile gerek işçi gerekse de işveren açısından çalışma hayatına ilişkin soruların cevaplandırıldığı, şikayet ve ihbarların alındığı 7/24 hizmet sunan iletişim hizmetini hayata geçirdi.
Öyle ki ALO 170, "En İyi Dış Kaynaklı İş Ortaklığı" kategorisinde dünyanın en prestijli ödüllerinden biri olarak kabul edilen "Contact Center World.com" yarışmasında dünya devlerini geride bırakarak altın madalya kazandı.
Türkiye'de halihazırda Karaman, Şanlıurfa ve Sivas'ta bulunan ALO 170 çağrı merkezlerinde toplam 500 çalışan görev yapıyor. Yüzde 93 arayan memnuniyeti oranıyla çalışan bu merkezlerin personelinin yarısı engellilerden ve bayanlardan oluşuyor.
İŞİTME ENGELLİLER
Bakanlık bu hizmetten engellilerin ve yurtdışındaki vatandaşlarımızın da yararlanması için adımlar attı. İşitme engelli vatandaşlarımız, Türkiye'nin her yerinden 0850 222 7 170 numarasını tuşlayarak 3G üzerinden ÇSGB, SGK ve İŞ-KUR ile ilgili her türlü soru, sorun, eleştiri, öneri, ihbar, şikayet, başvuru ve taleplerini iletebilecek. İşitme engelli vatandaşları işaret dili bilen temsilciler karşılayacak ve 3 milyona yakın işitme engelli, ALO 170'in tüm hizmetlerinden yararlanabilecek.
Öte yandan, yurtdışında çalışan vatandaşların talep ve şikayetlerini ilettikleri "ALO Yurt Danış" servisi de ALO 170 üzerinden hizmet veriyor. Bir buçuk yıldır 9 ülkede (ABD, Almanya, Azerbaycan, Bosna-Hersek, Çek Cumhuriyeti, Fas, İspanya, Suudi Arabistan, Sırbistan ve Rusya) yaşayan vatandaşlar da "90 170" numarası ile ALO 170 hizmetlerine ulaşabiliyor.
İSTİHDAMA KATKI
Geçtiğimiz günlerde Soma faciasını inceleyen ve bir çağrı yapan Çalışma Bakanı Faruk Çelik'in çalışanları yaşadıkları olumsuzlukları şikayet etmek üzere ALO 170 hatlarını kullanmaya davet etmesi, bu çağrı merkezlerini tekrar gündeme taşıdı.
Türkiye'nin gururu olan çağrı merkezlerinin bir tanesinin de Soma'ya açılması bence hükütmetin facia sonrası yaraları sarma çalışmalarını taçlandırır. Türkiye'nin en büyük kamusal sosyal sorumluluk projelerinden birine Soma da dahil edilmeli. Böylelikle 301 şehit yakınına çalışabilecek yeni bir iş kapısı olur. Mesela Sivas'ta açılan çağrı merkezinde 200 eğitimli genç çalışıyor.
Belki de böyle bir merkez sayesinde, yedi aileden birisinin geçimini maden ocaklarından elde ettiği Soma'da iş güvenliği bilincinin artması ve aksaklıkları şikayet etme kültürünün gelişmesine de katkı sağlanır.