İzmir'de 2015 yılının Mayıs ayında açılışı yapılan Konak Tüneli'nden 2 yılda 27 milyon aracın geçtiği öğrenildi. Karayolları Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre Konak Tüneli'nden bir günde ortalama 36 bin 422 aracın geçtiği, 2 yılda 60 milyon liralık tasarruf sağlandığı öğrenildi.
Yapımına CHP'lilerin karşı çıktığı Konak Tüneli'nden ilk geçen de CHP seçim aracı olmuştu.
DOĞRUDAN ULAŞIM
Tünel sayesinde 2 yılda 60 milyon lira vatandaşların cebinde kaldı. Buca ve Gaziemir'i doğrudan Konak'a bağlayan, Karşıyaka, Bornova yönünden gelen araçların da şehir merkezine girmeden çevreyolu bağlantı noktasından doğrudan Konak Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'na çıkmasını sağlayan Konak Tüneli ortalama 35-40 dakika süren yolu da 2 dakikaya indirdi. İzmir trafiği açılan tünellerle birlikte büyük ölçüde rahatlarken, tünelin ne kadar isabetli bir karar olduğu 2 yılda geçen 27 milyon araçtan da belli oldu. Konak Bahri Baba Parkı önünden başlayarak, yaklaşık 400 bin kişinin yaşadığı 6 mahallenin altından geçen tünel, trafik yoğunluğu nedeniyle ulaşımda kilitlenen Şirinyer-Konak arasındaki mesafeyi kısaltmakla kalmadı, Adnan Menderes Havalimanı'ndan şehrin merkezine ulaşımı oldukça kolay hale getirdi.
MALİYETİNİ ÇIKARDI
Bağlantı yollarıyla birlikte toplam maliyeti 310 milyon lirayı bulan ve 10 yılda yapılan harcamayı çıkarması beklenen Konak Tüneli şimdiden bu süreyi kısalttı. 2 yılda 60 milyon lira yakıt tasarrufu sağlayan tüneller, İzmir'de her geçen gün artan nüfus ve taşıt sayısı göz önüne alındığında yaklaşık 7 yılda maliyetini karşılayacak. Tüneller trafik güvenliğini de artırmış oldu.
TANSU EDİP GÖKBUDAK