İzmir iş dünyasının, kentteki trafik sıkışıklığının önlenebilmesi ve artık yetersiz kalmaya başlayan çevre yolunu rahatlatmak için ikinci bir çevre yolu yapılması çağrısı yankı buldu. Yeni Asır'a açıklamalarda bulunan Karayolları Genel Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, İzmir'e yapılacak ikinci çevre yolu için 'etüd' çalışmalarını bitirip proje hazırlama çalışmalarına başladıklarını açıkladı. Projelerin önümüzdeki yıl tamlanmasını hedeflediklerini dile getiren Uraloğlu, "Proje çalışmaları bittikten sonra inşaatın ne zaman başlayacağına karar verilecek" dedi. Uraloğlu, Bayraklı'daki şehir hastanesinin önümüzdeki aylarda yapılacak açılışı gibi çeşitli nedenlerin, ikinci çevre yolunun yapılmasını elzem kıldığını ifade etti.
YILDIRIM AÇIKLAMIŞTI
İzmir Milletvekili ve eski Başbakan Binali Yıldırım, geçtiğimiz yılki 24 Haziran seçimlerinden önce yaptığı açıklamada, trafik sıkışıklığının her geçen gün arttığı kente ikinci çevre yolunu yapmak için çalışma başlattıklarını belirterek, "Bir etüd çalışması var. Plan demek için erken. Sadece fikri bir çalışma var. Nasıl bir güzergah olabilir, nerelerden geçebilir diye. Karayolları bu yönde bir çalışma planlıyor. Bu çalışmanın iki önemli özelliği var. Körfez Geçişi ile entgere olması ve Çandarlı'ya giden otoyalla birleştirilmesi. Kuzeyden Çiğli, Menemen, Aliağa, Bergama, Çandarlı Limanı'na gidiyor. Körfezin kuzeyinden ve güneyini kuşatan yeni bir güzergah. Bu uzun vadede olacak bir iş. Trafik analizleri, arazi yapıları etüdler yapılıyor. Körfez'in güneyinden de Körfez geçişiyle ilişkisi olacak" demişti. Uraloğlu, Yeni Asır'a yaptığı açıklamayla etüd çalışmalarının ardından proje çalışmalarına geçildiğini ifade etti.
TRAFİK YÜKÜ AZALDI
İzmir'in mevcut çevre yolu, özellikle mevcut güney hattından, Balçova, Uzundere, Karabağlar, Gaziemir ve Buca ilçelerini kuzeye, Otogar, Bornova, Karşıyaka, Çiğli ve Menemen yönüne kadar kesintisiz çevre yolu ile bağlamak ve trafiği rahatlatmak amacıyla yapıldı. İzmir Çevre Yolu'nun yapımına 1988 yılında başlandı ancak yeterli kredi sağlanamadığı için yıllarca inşaat halinde kalan çevre yolu çalışmaları 2006 yılında hız kazanıp Ocak 2007'de ilk kesimi olan Bornova- Karşıyaka bölümü, 2008'de Karşıyaka- Çiğli ve A.O.S.B. bölümü yapılıp açıldı. O noktadan sonra İzmir-Çandarlı Otoyolu dahilinde olan, A.O.S.B Jet Ana Üssü bölümü Haziran 2011, Jet Ana Üssü-Koyundere bölümü ise Kasım 2015'te hizmete girdi. Aydın yönünden gelen araçların Karşıyaka yönüne gitmelerinden dolayı belirli yerlerde ve saatlerde özellikle Altınyol'da meydana gelen trafik bir de iş giriş-çıkışı eklendiğinde daha yoğun bir hal alıyordu. İzmir Çevre Yolu açıldığında bu yük büyük bir oranda rahatladı. Kentte giderek artan trafik sorunu ikinci çevre yolunun yapılması çağrılarını getirdi.
ERHAN GÜLENÇ