İzmir’in 19 milyonu boşa gitmesin

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer'in kentteki fayların haritasını çıkarmak için Orta Doğu Teknik Üniversitesi'yle anlaşma yapma kararı dün Meclis toplantısında görüşülerken, TÜBİTAK desteğiyle İzmir fayları ile ilgili yapılan çalışma da genişletiliyor

Daha önce TÜBİTAK desteğiyle İzmir'in aktif 5 fayını hendek kazarak incelediklerini anlatan Dokuz Eylül Üniversitesi Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi (DAUM) Müdürü Prof. Dr. Hasan Sözbilir, "TÜBİTAK'a İzmir'deki 8 fay incelemesi için de proje vermiştik. O projenin de desteklenmesi kabul edildi.


'ÇALIŞMA ZATEN HAZIR'

Bu proje kapsamında İzmir il sınırları içinde kalan 8 fay üzerinde hendek açılarak paleosis-molojik çalışmalar gerçekleştirile-cek. Bergama Fayı, Zeytinda-ğı Fay Zonu, Güzelhisar Fayı, Yeni Foça Fayı, Menemen Fay Zonu, Mordoğan Fayı, Kemal-paşa Fayı, Dağkızılca Fayı ve Gümüldür Fayı çalışılacak" dedi. İzmir'de deprem ile ilgili yapılması gereken tüm bilimsel çalışmaların başlatıldığını kay-deden Sözbilir, "Hal böyle iken başka bir kamu kaynağının bun-lara ayrılmasına gerek kalma-dı" diyerek Büyükşehir'e mesaj verdi. Öte yandan Büyükşehir ve ODTÜ'nün ortak projesinin bütçesinin 19 milyon lira oldu-ğu kaydedildi. Sözbilir'in ver-diği bilgilere göre İzmir'in 19 milyon lirası zaten bir bölümü hazır olan diğer bölümü de TÜBİ-TAK desteğiyle hazır-lanacak olan araştır-ma için gereksiz yere harcanmış olacak.

Erhan GÜLENÇ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.