Bu yılın trendi: “Evde iyi hissetmek”

Bu yıl evlerimizde daha çok zaman geçirdik. Pandeminin etkisini yılın renklerinin yanı sıra ön plana çıkan malzemeler ve dekorasyon akımları gibi konularda da görmek mümkün. İç mimar Eda Tahmaz, malzemeden mobilyaya, ev tekstilinden aksesuarlara kadar dekorasyonun her kaleminde bu sene “pozitif düşünmeye ve iyi hissetmeye” yönelik bir eğilimin olduğunu vurguluyor.

HASIR VE RATTAN EVİN İÇİNE GİRİYOR
Eskiden hasır ve rattan mobilyalar bahçe dekorasyonunun vazgeçilmez elemanlarıyken iç ve dış mekan arasındaki sınırların belirsizleşmesiyle salon, mutfak ve hatta yatak odalarına da dahil olmaya başlıyorlar. Hafifliği ve doğallığı ile tercih sebebi olan hasır koltuklar, rattan yatak başları, hasır kapaklı dolaplar, rattan komodinler iç mekanlarda farklı stillerle uyumlu bir bütün yaratıyorlar. Bunların yanı sıra merinos yününden kaşmire uzanan bir yelpazede duyulara hitap eden yumuşak dokulu tekstiller, kürk, keten, yün, peluş, şönil ve keçe gibi mekana sıcaklık katan dokular da tamamlayıcı unsurlar olarak karşımıza çıkıyor olacak.


MALZEMELER SÜRDÜRÜLEBİLİR KAYNAKLARDAN
Küresel boyutta yaşadığımız pandeminin de etkisiyle uzmanlara göre; 2021 yılı ile birlikte bir tür farkındalık çağına giriliyor. Tasarımcılara düşen en önemli görevlerden birisinin de, karbon salınımı düşük üretim teknikleriyle üretilmiş ürünleri gözden geçirerek kullanmak olduğunu aktaran iç mimara göre bioplastik, geri dönüşüm veya üst dönüşüm malzemeler, 2021 senesinde projelerde daha fazla yer bulacak. Örneğin, malzemesi sürdürülebilir kaynaklardan elde edilen hindistan cevizi lifi, deniz yosunu, keten, kenevir ve jüt gibi malzemelerden el dokuması halılar günümüzde daha çok yaygınlaşıyor.
YUVARLAK HATLAR VE ÖZGÜR DESENLER
Mobilyalarda yuvarlatılmış hatlar, kalem bacaklar, canlı tonların başını çektiği bir renk paleti, psychodelic desenler ve retro çizgiler ile evlerde disko çağına geri dönüldüğünün haberini veren Tahmaz, ekliyor: "Daha iyi hissettiren ve pozitif enerji veren seçimlere yöneliyoruz. Renk ve desenlerin özgür frekanslarıyla evlerde 70'lerin funk ruhunu yeniden canlandırıyoruz. Geçtiğimiz sene tasarım fuarlarının yıldız oyuncularının ortak noktaları; kıvrımlı, boğum boğum, sevimli formları ve insanda iyi duygular uyandıran renkleriydi. 2021'de de popüleritesini koruyan bu organik formlar kanepelerden, top gibi koltuklara, yuvarlatılmış hatlarıyla aydınlatmalara kadar dekorasyonun her alanında karşımıza çıkıyor."


MUTFAK VE BANYOLARDA MOZAİK GÖRÜNÜMLER
Mekanlarımızda sürdürülebilirlik ve doğallık arayışının akla gelen her alanda olduğunu vurgulayan Eda Tahmaz, doğal ahşap kaplama malzemelerin, ahşap görünümlü fayansların, mermer, porselen ve seramiğin yanı sıra özellikle de banyo ve mutfaklarda kullanılan değişik renk ve dokudaki mozaiklerin ön plana çıktığını aktarıyor. Bu yıl düzensiz, pürüzlü yüzeyli doğal malzemelerin kullanımı ile banyo aksesuarlarında da vintage ürünler, doğal ve eski konseptli olarak tasar
lanmış banyolar öne çıkıyor.
AKSESUARLARDA MANEVİYAT ÖNE ÇIKIYOR
AKSESUAR seçimlerinde ise 2021 yılında güncel ve modern ürünlerin yanı sıra eski ve manevi açıdan eğerli aksesuarların kullanıldığını göreceğiz. Vintage, eski ama anlamlı diyebildiğimiz ürünler daha çok yaşam alanlarımıza giren aksesuarlar oldu. Doğal malzemenin kullanıldığı el yapımı ürünler de bu yılki trendler arasında.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.