4 bin yıldır Marmaris'te yatıyor

Türkiye karasularındaki sualtı kültür mirasının ortaya çıkarılması amacıyla 2007 yılında başlayan proje kapsamında, Marmaris Hisarönü Körfezi'nde fırtına nedeniyle battığı sanılan 4 bin yıllık Giritli bir ticaret gemisinin batığına ulaşıldı. Projeyi yürüten Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü Deniz Bilimleri Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Abdurrahman Harun Özdaş, Türkiye'nin Sualtı Coğrafi Bilgi Sistemi'ni ortaya çıkarmak için çalışma yaptıklarını açıkladı. Yılda 1.5 aylık bir çalışma yaptıklarını belirten Doç. Dr. Özdaş, bugüne kadar yaptıkları çalışmalarda çok çeşitli bulgulara rastladıklarını belirterek, "Özellikle 2012 yılından bu yana Osmanlı dönemini de içine alan ayrı bir çalışma programımız var. 2014 yılında yaptığımız çalışmalarda bulduğumuz en önemli batık Marmaris Hisarönü Körfezi'nde çıktı. 4 bin yıllık bir batık. Bu da bizim karasularımızda bulduğumuz en eski batıklardan birisi olduğunu gösteriyor. Çalışmamızdaki incelemeler de bu batığın Girit'te yaşayan Minos uygarlığına ait bir ticari gemi olduğunu gösteriyor. Gemi, Girit, Rodos, Bozburun üzerinden Hisarönü Körfezi'ne seyahati sırasında fırtınada batmış" dedi. Özdaş, çalışmalarda 100'ün üzerinde batık ve potansiyel alan tespit ettiklerini, 20'nin üzerinde sualtında kalmış liman ve mimari kalıntıyla yaklaşık 25 gemi demirleme alanı ve Tunç çağından Osmanlı dönemine kadar geniş bir zaman dilimine yayılan 400'ün üzerinde çapanın kayıt altına alındığını açıkladı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.