Bakanlık'tan İzmir'e müjde

İzmir’de yapılması yıllardır bürokratik engellere takılan Halkapınar-Otogar Metrosu için ÇED onayı verildi. 4,5 kilometrelik hattın 30 ayda tamamlanması bekleniyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından 2014-2017 yatırım programına alınan Halkapınar-Otogar yer altı metrosu için başlatılan ÇED süreci ile ilgili önemli gelişme yaşandı. 1 ay önce ÇED süreci başlatılan çalışmalar ile ilgili süreç tamamlandı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onay geldi.

İzmir'de uzun bir dönem Büyükşehir ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı arasında tartışmalara neden olan Halkapınar-Otogar, Üçkuyular-Narlıdere ve Buca-Üçyol metro projelerinde önemli ilerleme kat edilmeye başlandı.

Halkapınar-Otogar projesi ile ilgili olarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından hazırlanan proje, geçtiğimiz ay İzmir Valiliği'nden onay aldı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından ÇED süreci başlatılmıştı.

5 DURAK OLACAK
Bakanlığa sunulan ilk projede metronun hızlı tren sistemine dahil edilmesi planlanırken Bakanlık tarafından yeni hazırlanan projede revizyon yapıldı ve Halkapınar'da bulunan depo ve bakım sahasındaki bölgede aktarma istasyonu inşa edilmesi kararlaştırıldı.

Şehir içi trafiği önemli ölçüde rahatlatacak olan 4,5 kilometrelik metro hattında 5 durak bulunacak. Metro, Halkapınar İstasyonu'ndan başlayacak, Şehitler Caddesi (Vakıflar İstasyonu) altından ve Kamil Tunca Bulvarı (Altındağ ve Çamdibi İstasyonları) altından devam ederek Otogar'da sona erecek. Ayrıca Halkapınar'da yer alan mevcut depo sahasına bağlantı yapılacak. İniş çıkışlar, asansör ve yürüyen merdiven ile gerçekleştirilecek.

AÇ-KAPA YÖNTEMİ UYGULANACAK
İstanbul'da yapımı tamamlanan Üsküdar-Sancaktepe Metro hattında uygulanan aç-kapa yöntemi, Halkapınar-Otogar Metro Projesi'nde de uygulanacak. İşletme ve yapım maliyetlerini önemli ölçüde düşürecek olan ve tavan çökmeyi engelleyen aç-kapa sistemi ile çevredeki yapılara zarar verilmesinin de önüne geçilmiş olacak. Başlangıç istasyonu olan Halkapınar İstasyonu'ndaki delme çalışmaları ise aç-kapa sisteminden farklı olarak Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu ile yapılacak.

30 AYDA TAMAMLANACAK
Toplam 30 ayda tamamlanması beklenen proje 531 milyon TL'ye mal olacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından İzmir'de yapılan ilk metro olma özelliğini de taşıyacak

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.