Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri olan ITB Berlin'de hem Türkiye hem de Bodrum'un önemli turizm destinasyonu olarak yoğun ilgi gördüğünü söyledi. Girgin, pandemi nedeniyle 3 yıllık bir aradan sonra gerçekleşen ve referans fuarı olarak gösterilen uluslararası organizasyona 180 ülkeden 90 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katıldığına dikkat çekti.
Fuarda gerek Türkiye gerekse de, Bodrum özelinde önemli bağlantılara imza atıldığını ifade eden Girgin, "Türkiye artık büyük bir oyuncu olarak turizm sektöründe global bir rekabet içinde yer alıyor. 2023 yılında da vites büyütmeye devam edeceğiz. Türkiye sektördeki istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Yönetici ihraç eden bir pozisyondayız. Yurtdışında yüksek kademelere Türk yöneticilerin geldiğini görüyoruz. Ürün ve hizmet kalitemiz, fiyatlandırmalar bu sezonun daha da hareketli geçeceği yönünde bizleri cesaretlendiriyor. 2023 yılı, 2022 yılının üzerinde bir planlama kapasitesine sahip olacak. Depremler nedeniyle yavaşlayan satışlar yavaş yavaş açılıyor. Bu da bizlere temkinli olmak zorunda olduğumuzu ve daha değişik enstrümanlarımızın da devreye alınması gerektiğini söylüyor. Nisan ayında İngiliz pazarı başlıyor. Almanlar da bu yıl talep artışı gösterecek. Rusya'nın tek pazarı neredeyse Türkiye olacak. Türkiye turizmi 2023 sezonu için önemli bir ivme yakalayacak" diye konuştu.
SEZONA GÜÇLÜ HAZIRLANDIK
Bodrumlu turizmciler olarak ülkemizde yaşanan büyük deprem afetinden etkilenenlere konaklama olanağı sunduklarını kaydeden Yiğit Girgin "Bodrum turizmcisi, yaşanan deprem afetine karşı güçlü bir dayanışma sergiledi. İlk etapta Muğla'da 40 bin civarında, Bodrum'daki otel ve evlerde yaklaşık 10 - 11 bin depremzede vatandaşımız konaklıyor" ifadelerini kullandı. Bodrium Hotel & SPA olarak yeni sezona güçlü bir şekilde hazırlandıklarını hatırlatan Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bodrium'da insan kaynağı ve iş geliştirme odaklı çalışmalarımız sürüyor. Yeni oluşturduğumuz iş geliştirme departmanımızla birlikte personel eğitimlerine hız verdik. Hizmet kalitemizi daha da yükseltiyoruz. Bodrium Otelcilik, İanua SPA ve TYRO İtalyan Restaurantımızda kalite ve servis konusundaki yenilikçi çizgimizi sürdürüyoruz. Kendimizi lokal anlamda da tanıtabilmek için organizasyon ve sponsorluklara devam ediyoruz. Yerel dokuyu tanıtmak için misafirlerimizle güçlü diyaloglar kuruyoruz. Burada Bodrum'un gastronomisini, tarihi ve doğal özelliklerinin detaylarını vermek için çalışıyoruz. Ciddi bir kalite yönetim sistemi uyguluyoruz. Yeşil otelcilik konusunda adımlar atıyor ve karbon ayak izini en aza indirmek için çalışmaya devam ediyoruz. 2023 yılı için konuklarımızı en güzel şekilde ağırlamaya da hazırız."