Erkin Usman

Yeni rota: Tüm Ege

Dile kolay; İzmir gibi bir kentte 8 planlı kent parçası kurmak
Bu yepyeni yaşam alanlarında 26 bin sağlıklı konut üretmek
100 bin kişinin bir yuva çatısı altında yaşamasına öncülük etmek
26 yılda İzmir'e yatırım İzmirli firmalara iş anlamına gelen toplam 1,5 milyar dolar yatırım yapmak
"Hayal"leri gerçekleştirmek
İşte hayalleri gerçeğe dönüştürme merkezi Ege-Koop, çeyrek yüzyılı deviriyor.
***
İzmir'e çağdaş kentler kazandıran, düzenlediği panel ve seminerleriyle kent kültürüne katkıları ortada olan Ege-Koop "engellemeler" nedeniyle, çeyrek asır mutluluğunu biraz gerilimle yaşıyor.
Bazı engeller, fırsatları da beraberinde getirir.
Hüseyin Aslan da Ege-Koop'un 26. Faaliyet dönemine "devrim" niteliğinde kararlar alarak gireceklerini söylüyor.
* * *
Ege-Koop'ta yeni rota; tüm Ege
İşte "devrim" niteliğinde bu karar; ayakta alkışlanır, hatta "ayakta" alınır:
Ege-Koop projeleriyle Manisa'dan Kütahya'ya, Afyonkarahisar'dan Aydın'a, Muğla'dan Denizli'ye ve Uşak'a tüm Ege'ye damga vurmak için 26.Genel Kurul'dan çıkacak kararla yeni bir yol belirleyecek.
Ege-Koop'a ve Ege-Koop'u marka yapan Hüseyin Aslan'a "Yolun açık olsun" demeliyiz.
Ben belediye başkanlarının yerinde olsam, böyle bir kurumu İzmir'de tutmak için 27 Şubat günü genel kurul salonundan çıkmam.
***
İzmir'in ihtiyacı olan kentsel yenileme projelerini yaşama geçirmek için Hüseyin Aslan ile görüşürüm.
"Deneyimini kanıtlamış Ege-Koop gibi bir kurum Ege'ye açılırsa, acaba İzmir kaybeder mi" diye de sorarım.
Kim İzmir'in bir iş, istihdam, ekmek kapısını daha kaybetmesini ister?
O halde haydi başkanlar, Ege-Koop Genel Kurulu'na bu güzide kuruma sahip çıkmaya
hayattan
Karikatürün konusu: Deri ve kadın...

Bu ülkenin önemli bir sanayi dalı da deri işleme, deriden eşya yapımıdır. Gerçekten günlük yaşamımızda derinin vazgeçilmez yeri ve önemi var.
Ayağımızdaki ayakkabı, üstümüzdeki mont, ceket, saatimizin kayışı, mobilyamızın döşemesi hep deridendir.
Varolduğu ilk gün etinden, sütünden yararlandığı hayvanın derisini yüzen insanoğlu, deriyi post olarak bedenine sarmış onu örtünme, dolayısıyla giyim amaçlı olarak kullanmaya başlamıştır.
* * *
1993 yılında Yeşildere'den Menemen'deki Serbest Bölge sınırları içersine taşınan dericiler; her türlü küresel krize meydan okurken, mesleklerinin sanat boyutunu da hiçbir zaman gözardı etmiyorlar. Menemen Serbest Bölge AŞ-İDESBAŞ, içinde bulunduğumuz 2010 yılında 4. kez ulusal ölçekte düzenlediği ve geleneksel kıldığı karikatür yarışmasının konusunu bu kez 'Deri ve Kadın' olarak açıkladı.
Para ödüllü yarışmaya 31 Ağustos 2010 tarihine değin yapıt göndermek olası.
Yarışmayla ilgili koşullarI, www.idesbas.com adresindeki 4. Karikatür Yarışması bölümünden öğrenebilirsiniz.
küpe
Başkalarını övmeyenlere, daima yerenlere, kimselerden hoşnut olmayanlara bakın; bunlar kimsenin beğenmediği insanlardır.
La Bruyere
fıkra
Ayakkabı güzel ama...

Eski Roma generallerinden Aemilius Paulus'un eşini boşadığı duyulunca, arkadaşları sordu:
"Karınız güzel, zarif, iffetli bir bayandı, doğrusu şaşırdık. Niçin boşandınız?"
General Aemilus, ayakkabısını göstererek konuştu:
"Bakın, bu iskarpinin güzel, boyalı ve şık olduğunu görüyorsunuz, değil mi... ama ayağımın neresini vurduğunu bilmiyorsunuz."
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.