KSK nasıl düzelir?
Karşıyakalıların Tahir Abisi "şimdiki krize" benzer, hatta daha büyüklerini yaşamış bir köklü Kaf-Kaf...
Tahir Abi diyor ki:
"Böyle bir krizi İkinci Dünya Savaşı yıllarında geçirmiştik. Karşıyaka'nın büyük büyük adamları, bu kulübün lüzümsüz olduğunu, kapatılması gerektiğini savunurken, çarşıdan bir ses geldi. O ses "Biz bu kulübün kapısını kilit vurdurmayacağık" diyordu.
O ses binlerce insanı çarşıdaki bir boyacı dükkanının sokağına topladı. O sesin sahibi boyacı Hüseyin'den başkası değildi. Yani Hüseyin Serttaş...
Tahir Abi'nin anlattığına göre, o kalabalığın çoğunluğu işinde gücünde olan insanlardı. Aralarında zengin kimse yoktu. O birlik ve direniş Karşıyaka Spor Kulübü'nü sırtında taşıdı.
Soru "KSK nasıl düzelir?"di.
Yılların Karşıyakalısı onu da yanıtladı:
"Yeni bir kongre, yeni bir yönetim şart. Sonra iyi bir bütçe yapılır, borçlar ödenir. Bu borçlar ödenmedikçe KSK'nin doğru yola girmesi imkansızdır."
* * *
Sabahattin Sakıpağa, Kaf-Kaf camiasının saygın isimlerinden biri.
Yeşil-Kırmızılı kulübe önemli katkıları var.
Sakıpağa'dan görüş:
"Şampiyonluk özlemlerimizi bir iki yıllığına ertelemeliyiz. Altyapıyı geliştirmeliyiz. Ayağımızı yorganımıza göre uzatalım, borçları kapatalım. Sonra gönül huzuru ile yola devam edelim."
* * *
Sadri İşçimenler, Futbol Federasyonu'nda, KSK yönetiminde görevlerde bulunmuş bir Karşıyakalı işadamı.
Sadri İşçimenler aynı zamanda KSK'nin efsane başkanlarından Muhittin İşçimenler'in oğlu.
İşte söyledikleri:
"Herkesin el ele vermesi ve kulübe sahip çıkması lazım. Zorlukları aşmanın yolu dedikodu değil, konulara bilinçli olarak eğilmekle olur. Karşıyaka camiasında da böyle bir potansiyel var."
* * *
Ekrem Güçsav, bir zamanlar KSK kalesini başarı ile koruyan bir eski sporcu.
Ekrem Güçsav'a göre herkesin KSK gerçeklerini konuşması lazım.
Güçsav şöyle diyor:
"Öz çocuklarımızı takıma yerleştirdiğimiz zaman. Kulüpteki sivil paşaların hizaya getirildiği zaman bu kulüp düzlüğe çıkar."
Monoray'ı önce Pota gündeme getirmişti
Pota bunları Ocak ayının ilk günlerinde yazmıştı.
Ve önceki günkü gazetelerin manşetlerinden öğreniyoruz ki, İzmir Büyükşehir Belediyesi Türkiye'ye örnek olacak yeni bir projeye imza atmaya hazırlanıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, İZBAN'a entegre olacak 2 kilometrelik Monoray projesi üzerinde çalışıyor.
İşte o yazıdan birkaç pasaj...
* * *
İzmir'de ne zaman kent içi ulaşım konusu açılsa, "tramvay ve hafif metro" gündeme gelir, işin erbabı olsun olmasın her kafadan bir ses çıkar.
Herkes "kent bilimci" kesilir.
Bu konunun uzmanlarından biri olarak dünya çapında isim yapmış Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp'e, "Bu konuda tavsiyeleriniz ne olabilir?" dedik ve dinledik.
"Metro işinin" İzmir için ciddi bir başağrısı vesilesi olduğunu şu dört-beş yıl içinde gördük ve yaşadık.
Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp anlatıyor:
"Mevcut caddelerden tırtıklanmış yüzeysel raylı sistemleri saymıyorum. Nostaljik tramvay, hafif metro ve
benzerleri... Çünkü bunlar bir yandan fayda sağlarken diğer yandan çoğu kez yolları daraltıp sıkıştırıyorlar, yeterince hızlı hareket edemiyorlar, kötü hava koşullarında sorun yaşıyorlar."
* * *
Bu tespitin ardından bir de çare geliyor:
"Esas olan mevcut yollardan ayrı bir düzlemde yeni bir sistem, bir ağ, bir network yaratabilmek.
Ya aşağıda, ya yukarıda raylı toplu taşım sistemi kurabilmek.
Aşağıdakine metro diyoruz. Metro bu yönde çok geç kalmış pahalı ve yavaş bir sistem.
İşte o zaman yukarı bakmak, yukarıda bir sistem yaratmak lazım. "Monoray", diğer bir deyişle 'havaray' bu iş için biçilmiş kaftan. 'Mono' tek demek. Direkler üzerinde tek rayda giden bu sistem birçok ülkede başarıyla kullanılıyor. Mevcut yollara sıkıştırılan raylı sistemler veya metrobüs, minibüsler gibi kentsel dokuyu kesmiyor, mevcut ulaşımı boğmuyor. Yolların, derelerin, hatta yapıların üzerinden geçiveriyor. Kolay, ucuz, güvenli."
küpe
Dünya bir cifedir. Ondan bir şey isteyen, köpeklerle dalaşmaya dayanıklı olmalı.
Hz. Ali
günün fıkrası
Hayal
İki memur konuşuyordu.
"Eline müdür maaşı geçse ne yapardın?"
"Onu bilmem ama müdürün eline benim maaşım geçse o ne yapardı, çok merak ediyorum."
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.