Erkin Usman

Enginar ve şarap köyü: Ovacık

Hemen söyleyelim, buraları Çeşme'nin yeni yıldızı olacak.
Ovacık Köyü'nün, Belediye Meclisi'nin kararıyla Çeşme'nin mahallesi olduğunu açıklayan Belediye Başkanı Faik Tütüncüoğlu, yapılacak hizmetlerle bölgenin kısa sürede değerinin artacağını belirtiyor.
Faik Tütüncüoğlu, Ovacık Köyü'nün Çeşme'ye bağlandığının müjdesini veriyor. Ovacık Köyü sakinleri tarafından gerçekleştirilen oylama sonucunda, köyün Çeşme'ye bağlanması yönündeki isteğin, Çeşme Belediye Meclisi tarafından kabul edildiği bilgisini veren Başkan Tütüncüoğlu, Ovacık'ın artık Çeşme'ye bağlı bir mahalle olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Bütünşehir Yasası'nın kabulüyle, bölgeye erken hizmet için gerekli izinleri aldık. Çeşme Belediyesi'nin hizmetleriyle Ovacık, ilçenin yeni yıldızlarından bir tanesi olacak."
***
Bir zamanlar balıkçı köyü olan Çiftlik Köyü'nün de Çeşme'ye bağlanarak mahalle olmasının ardından hızla geliştiğini ve bugün gözde turizm yerlerinden biri haline geldiğini hatırlatan Başkan Tütüncüoğlu, Ovacık'ın da Çiftlik Mahallesi gibi hızla gelişeceğini söyledi. Çiftlik'te bir zamanlar yok pahasına giden arazilerin değerinin bugün milyon liralarla ifade edildiğini kaydeden Tütüncüoğlu, şöyle devam ediyor:
"Çeşme'nin rakımı en yüksek yerleşim yeri olan Ovacık da belediye tarafından yapılan yolların ardından, spor alanları, sosyal alanlar, mesire alanları ve parklarla kısa sürede hak ettiği konuma kavuşacaktır, turizmdeki yerini alacaktır."
***
Tütüncüoğlu, çiçeği burnunda mahallenin özellikle enginar, kavun, karpuz, üzüm, şarap fabrikaları ve evinde şarap üreten köylüler düşünüldüğünde tarım turizmi konusunda geliştirilmeye uygun olduğunu açıklıyor ve Ovacık'ta refah düzeyinin yakın zamanda yükseleceğini de vurguluyor.
hayattan
Ruslar, votka yanında Türk balığı yiyecek

Türkiye'nin su ürünleri ihracatında hedef pazarları arasında yer alan Rusya'ya su ürünleri ihracatımızı arttırmak isteyen Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), bu yıl 22'nci defa düzenlenen World Food Moscow Gıda Fuarı'na katılım sağlayarak Türk deniz ürünlerinin Rusya'da tanıtımını yaptı. Aynı zamanda fuar süresince 200 kilo fileto halinde levrek ve çipura pişirilerek yaklaşık 4.000 kişiye tadım yaptırıldı.
STG Başkanı Melih İşliel, fuarın oldukça faydalı geçtiğini, Rusya'da levrek, çipura ve alabalığın bilinen ve çok sevilen balıklar olduğunu, bu ülkeye olan ihracatımızın artarak devam etmesini umduğunu belirtiyor.
Fuar süresince Türkiye'den getirdikleri pişirici Özkan Koç'un sunumlarıyla 4.000 kişiye balık ikram ettiklerini anlatan İşliel, "Rusya Federasyonu, coğrafi konumu bakımından Türk ihracatçılarının oldukça ilgi gösterdiği bir ülke durumunda. Su ürünleri sektörü bakımından da ihracatta son yıllarda önemli bir artış olduğunu görüyoruz. 2008 yılında 1 milyon doların altında olan ihracatımız 2013 yılının ilk sekiz ayında 20 milyon dolara ulaştı. Su ürünleri ihracatı yaptığımız ülkeler arasında Rusya Federasyonu 6'ncı sırada yer alıyor. Fuar süresince ziyaretçiler tarafından Türk balıklarının çok sevildiğini gördük. Bu şekilde Türk mutfağının da tanıtımını yaptığımızı düşünüyorum. Rus mutfağına da artık bizim balıklarımızın girdiğini görmek bizi mutlu etti. Zaten Rusya'nın önde gelen bütün süpermarket zincirlerinde Türk balıklarını görmek mümkün" diyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.