AK Parti İzmir Milletvekili ve 25'inci dönem Milletvekili adayı Hamza Dağ, Tarım Gıda Yazarları ve Gazetecileri Derneği (TAGYAD) Başkanı İsmail Uğural ile İzmir'in tarım ve hayvancılık sektöründeki potansiyelinin harekete geçirilerek daha fazla farkındalık oluşturulması için atılabilecek adımları görüştü.
TAGYAD Başkanı İsmail Uğural ile tarım ve hayvancılık sektörü hakkında görüş alışverişinde bulunan İzmir Milletvekili Hamza Dağ, İzmir'in tarım ve hayvancılık alanında çok güçlü bir potansiyele sahip olduğunu ve her geçen gün bu alanda daha da güçlendiğini ifade etti.
* * *
İzmir'in tarım ve hayvancılık alanında üretim kadar markalaşmaya da önem vermesi gerektiğini kaydeden Dağ, "Süt üretiminde birinci olan İzmir'de, süt mamulleri konusunda neden güçlü markalarımız yok. Süt üretiminde zirveye yerleşen İzmir'in peynircilik ve benzeri süt mamulleri üretiminde de markalaşması gerekiyor. İzmir üretiyor, ama markalaşmadığı için yeterince farkındalık oluşturamıyor" dedi.
AK Parti hükümetinin destekleri sonucu tarım sektörü ihracatının 18 milyar dolara ulaştığını vurgulayan Hamza Dağ, hayvancılık sektöründe de yüzde 300'leri aşan ihracat artışı sağlandığını belirterek, "Türkiye'de tarımsal ve hayvancılık alanında üretimde ihracatta en büyük payın İzmir olmasının nedeni, hükümetimizin verdiği desteklerdir. Türkiye'de tarım ve hayvancılık alanında en çok destek alan il İzmir oldu" diye konuştu.
seçime doğru
seçime doğru
Hiç kimse eşantiyon kalem için oy vermez
Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç, dünyada siyaset anlayışının 5-10 yıl önceki gibi olmadığını hatırlatarak, adayların, öncelikle doğru iletişim kurmayı öğrenmelerini, genç nüfusa yönelik eylem ve söylem geliştirmelerini, halkla hem yüz yüze hem de internet aracılığıyla bire bir iletişime geçmelerini öneriyor ve ekliyor:
"Seçmen, dikkate alınmak ve kendisinin fikirlerine değer verildiğini, ciddiye alındığını görmek istiyor."
Başarı için kılık kıyafet, hitabet tarzı, beden dili gibi konuların tarihten günümüze hala önemini koruduğunun altını çizen Doç. Dr. Alikılıç, günümüzde eski model, tek taraflı propagandanın yerini, yüz yüze iletişime dayalı, uzun süreli ve karşılıklı ilişkilerin inşa edildiği bir yöntemin aldığını belirtti. Alikılıç, "Seçim öncesi, son 2 aya sıkışmış bir ilişki kurma çabası görüyoruz. Belki birkaç gün içinde yüzlerce kişiyle konuşuyorsunuz, elini sıkıyorsunuz. Bu çabalar, tamamen hızlıca insanların gözlerine bakmadan tokalaşmak, anahtarlık, kalem dağıtmak, bayrak asmak, megafonlardan çok fazla üzerinde düşünülmeden kurulmuş melodiler göndermekten öteye geçmiyor. İnsanlara kalem vermek yerine beraber çay içip sohbet etmek, çok daha mantıklı. Hiç kimse, eşantiyon kalem aldım diye oy vermez."
küpe
küpe
Aşk, utanma ile çekinmenin olduğu yerde vardır.
Montaigne
günün fıkrası
günün fıkrası
Meslek sırrı
Kapı kapı dolaşarak, çeşitli eşyalar pazarlayan bir satıcı, işe yeni atıldığı halde kısa zamanda başarı göstermiş ve büyük para kazanmıştı. Oysa kendisinden önce bu işe girişenler, onun kadar başarılı olamamışlardı. Arkadaşları bir gün bunun sırrını sordular. Verdiği cevap şu oldu:
"Çaldığım her kapıda karşıma ne kadar yaşlı insan çıkarsa çıksın, önce (Anneniz nerede?) diye sorarım."
laflama
laflama
* Et kokarsa tuz katarlar. Tuz kokarsa çare, üç beyazdan uzak durmak gerek derim hemşerim!..
* Akın var akın. Güneşe falan değil. Beleş sirke dağıtıyorlarmış. Ona akın!
* Yok efendim felsefe yapma, yok efendim edebiyat parçalama. O zaman verin bıçağı da harakiri yapalım!
* Efendim bazıları buluttan NEM değil NEMA kapıyorlar!
* Sen de daha kızı saraylarda yaşatacağına, saraydan kız kaçırıyorsun be Mozart ağabey!
* Param yok ama pul koleksiyonum çok neye yarar!
İbrahim Ormancı'dan