Çeşme’de su işine bir çözüm bulunmalı
Çeşme, biliyorsunuz dünyanın sayılı turizm cennetleri arasında.
Ama yaz mevsiminin en civcivli zamanında su ve elektrik kesintileri olmuyor mu, turistlerin yüzüne nasıl bakacağımızı şaşırıyoruz.
Onlara su ve elektriğin nasıl, niye, neden kesildiğini anlatmak güç. Çünkü modern ülkelerde böyle kesintiler olmadığı için bilmiyor, olunca da şaşırıyorlar.
Hele Çeşme'nin su işinin İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne, İZSU'ya devredilmesi tam bir kopukluk yaratıyor.
Bayram arifesi ve bayram sırasında Ilıca Meteoroloji İstasyonu'nun arkasındaki 5222 sokakta patlayan ana borudan tonlarca su boşa aktıktan sonra arızanın ancak 12'nci gün giderilebildiğini okumuştunuz.
Vatandaş duyarlı, Çeşme Belediyesi'ni arıyor, patlağı bildiriyor ama sürekli aynı cevabı alıyor: "Bizden çıktı, 185 numaraya arıza yazdıracaksınız.
Artık İZSU ilgileniyor, su işi İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlandı..." 185'e arızayı bildiriyorsun da ilgi hak getire. Eskiden böyle sorunlarda Çeşme Belediyesi'ni arıyor, sorunları çözüyorduk. Şimdi İZSU'nun İzmir'deki görevlileri ilgi ve duyarlılık gösterecekler de sorun çözülecek. İşte böyle bir patlak tamiri için 12 gün beklersiniz.
Üstelik Çeşme Belediye Başkanı Muhittin Dalgıç su sorununa dikkat çekerek vatandaşları su tasarrufuna çağırıyor.
'Kışın40binolannüfus,yazın 1milyonaçıkıyor,suyetiştiremiyoruz.
Suyuidareli kullanın,havuzlardakisuyu dahageçdeğiştirin.17yeni kuyuaçtık,yinedezorsu yetiştiriyoruz' diyor. Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu.
Bir taraftan tasarruf önlemi çağrısı, öte yandan ilgisizlikten boşa akan tonlarca su. Bir yolu bulunmalı, en azından İZSU ile Çeşme Belediyesi sorunları ortak çözmede bir koordinasyon merkezi kurmalı. Aksi halde cennet Çeşme ve Alaçatı su sorununu kolay kolay gideremeyecek.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.