Seda Kaya Güler

Zirvenin en tepesinde

Güler Sabancı, dünyanın en güçlü kadınları arasında. Hem de ilk üçte. Büyük başarı. Türkiye için, Türk kadını için büyük bir başarı.
Kadınlara evde oturmanın önerildiği, zengin bir koca bulup, parasını harcamanın hayalinin kurdurulduğu bir ülkede aileden zengin bir kadının çalışmayı yaşam biçimi olarak benimsemesi, amcasının yolundan giderek, onun koltuğunu devralması alkışlanacak, örnek alınacak bir başarı.
Bunu sürdürmesi ve dünyanın zirvesindeki 3. kadın olması ise başarının karşılıksız kalmadığının en güzel ispatı.
Seçimi yapan İngiliz Financial Times gazetesi. Ekonomi gazeteleri ve dergileri her yıl dünyanın en güçlü işadamı ve kadınlarını seçerler zaten. Güler Sabancı da son yıllarda aralarında Forbes, Financial Times gibi güçlü ve etkili yayın organlarının bulunduğu gazete ve dergiler tarafından yapılan lisetlerde ilk 50'ye giriyordu. Geçen yıl aynı listede 5. sırada yer alan Sabancı, bu yıl iki basamak birden çıkarak 3. sıraya yerleşti.
İKİ KADIN DAHA
Birinci sırada PepsiCo'nun CEO'su Indra Nooyi, ikinci sırada Avon'un CEO'su Andrea Jung yer alıyor. Gazete, "Zirvedeki 50 İş Kadını" çalışmasının yanı sıra, bu yıl ilk defa çeşitli şirket ve gruplarda en tepede olmasa da üst düzey yönetici pozisyonunda bulunan ve geleceğin liderleri olarak gösterilen iş kadınlarını da listeledi. Bu listede de Türkiye'den iki isim yer alıyor. Biri PepsiCo'nun Asya-Pasifik bölge yöneticisi Ümran Beba, diğeri ise Akbank Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Üye Suzan Sabancı Dinçer.
FT'a göre bu kadınlar, "En üst düzey yönetici olmadıkları için ana listeye giremeyen kıdemli teğmenler".
Gazetenin düzenlediği "Zirvedeki Kadınlar" adlı panele de katılan Sabancı oturumda yaptığı konuşmada şunları söylüyor:
* Türkiye'deki kadınlar hırslı ve çalışkan. Gelişmekte olan bu ülkenin başarısının bir parçası olmak istiyorlar.
* Holdingin yönetim kadrosunda yer alan kadınların oranı yüzde 26.
* Akbank'ta çalışanların yüzde 53'ü kadın.

CESARET VE GÜVEN

Kadınların geleceği evde oturup koca beklemekten geçmiyor. Dedeleri, babaları zengin olan kadınlar da küçük yaştan itibaren işlerin başına geçmesi ve şirketi daha ileriye götürmek için eğitiliyorlar. Yani çalışmak isteyen kadınlara "Paraya ihtiyacın mı var ki çalışacaksın?" demek çağın gerçeklerine uymuyor. Tam tersi onlara cesaret aşılanmalı ve önleri açılmalı.
Güler Sabancı da yaptığı konuşmada ailesinden iki kişinin onu etkilediğini söylemiş.
* Ben, ailenin ilk kız torunuydum. Cinsiyetimle ilgili hiçbir zaman bir farklılık hissetmedim. Büyürken hiç farklı davranış olmadı. Dedem ve amcalarım zamanlarının ötesindeydiler. Uzak görüşlüydüler.
* Beni cesaretlendiren kişi ise hiç kızı olmayan 6 oğul annesi büyükannemdi. Küçük bir çocukken büyükannemin insanları nasıl idare ettiğini gözlemledim.
* Farklılıkları idare etmek, sadece kadını, erkeği, farklı kültürleri yönetmek değildir. Her kişi farklıdır. Dolayısıyla önemli olan birlikte bir şeyler yapabilmektir.
* Amcam Sakıp Sabancı ise akıl hocamdı. Bana, 'sana kapıları açarım ama o kapıdan içeri girmek ve orada kalabilmek sana bağlı' diyerek bana inandı ve cesaretlendirdi.
Kızlarımıza bu cesareti ve güveni verdiğimizde neler olacağını tahmin etmek zor olmasa gerek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.