Referandum bitti, şimdi ekonomiye odaklanma zamanı
Ülkemiz açısından büyük önem taşıyan anayasa değişiklik paketinin, halk oylamasından önce kamuoyunda enine boyuna tartışılması doğaldır.
Ancak referandum süreci artık sona ermiştir. Yapılan oylamanın sonucuna herkes saygı göstermeli, yeni dönemde Türkiye'nin ana gündem maddesini ekonomi oluşturmalıdır.
ESNAF DİRENEMİYOR
Bugün Türk ekonomisinde yaşanan sıkıntılar hala sürmektedir. Türkiye'de üreten ve istihdam yaratan kesimler, reel sektörün temsilcileri, iktidar ve muhalefetin ortak akılla sorunlarına eğilmesini, ekonomide yaşanan durgunluğun giderilmesi için radikal çalışmaların yapılmasını beklemektedirler.
Gerçekten de, ekonomide makro düzeyde yaşanan olumlu gelişmeler, çarşı pazara yansımamakta, harcamaların kısılması, nakit paranın iç pazarda dönmemesi en fazla esnaf sanatkarları mağdur etmektedir.
Alışverişlerin düşmesi, doğrudan halka mal ve hizmet sunan esnafı iş yapamaz, para kazanamaz hale getirmiştir. Öz sermayesi sınırlı olan üyelerimizin önemli bir kısmı, bu koşullara fazla direnememekte, borçlarını ödeyememekte, işyerini kapatmak zorunda kalmaktadır.
Reel sektör temsilcileri, ekonomi alanında ciddi tedbirlerin belirlenmesini ve uygulanmasını beklemekte, ilk çeyreğinde iyi bir büyüme oranının yakalandığı 2010 yılını olumlu kapatmak istemektedirler.
Özetle, iktidarıyla, muhalefetiyle ülke yöneticileri, geçmişte yaşanan hatalara düşmemeli, seçim sonrası ekonomiye ilişkin çalışmalar ikinci plana atılmamalıdır.
Referandum sürecinde yaşanan gerginlikler ve tartışmalar geride bırakılmalı, ülke gündemi ekonomiye odaklanmalı, üreten kesimin beklentilerini karşılayacak çalışmalara ağırlık verilmelidir.
HATIRLATMA
Hız sınırları artırıldı
Şehirlerarası bölünmüş yollarda azami hız sınırını 90 kilometreden 110 kilometreye çıkaran 'Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik', Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Yönetmelik sadece bölünmüş tek yönlü (duble) şehirlerarası yollarda otoların hız limitini yükseltiyor. Şehirlerarası çift yönlü yollarda, otoyollarında ve yerleşim yerlerinde ise hız limiti değişmedi.
CEZA PUANLARI
Yeni uygulamada duble yollarda minibüslerin ve otobüslerin hız limitleri 90'a, kamyonet-kamyon ve çekici cinsi araçların limitleri 85'e, traktörlerin 40'a yükseltildi. Tehlikeli madde taşıyan, arızalı bir aracı çeken araçların ve iş makinelerinin hız limitlerinde ise herhangi bir artış olmadı.
Yönetmelik taşıma sınırının üstünde yolcu alan araçlara uygulanan ceza puanını da yarı yarıya düşürdü. Buna göre, fazla yolcu alan sürücülerden 20 yerine 10 ceza puanı kesilecek.
Yeni uygulama, evini geçindirmek için zor şartlarda şoförlük yapan esnafın mağduriyetini önleyecek. Ancak meslek odaları olarak bizler de yeni uygulamayı istismar ettirmeyecek, kurallara uymaları konusunda üyelerimize telkinlerde bulunacak, eğitimler düzenleyeceğiz. İlgili odalarımız, karayollarında huzurlu ve güvenli ulaşımın sağlanması için üzerlerine düşeni yapacaklardır.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
- Kredi faizleri tamam sıra prim borçlarında (02 Eylül 2010)
- Doğum borçlanmalarında Bağ-Kur'lu kadınlara büyük haksızlık yapılıyor (26 Ağustos 2010)
- İESOB'dan çevre dostu proje: 'Yeşil Ev' (19 Ağustos 2010)
- Değişen dünya koşulları mesleki eğitimin önemini artırıyor... (05 Ağustos 2010)
- Referandum tartışmaları ekonomiyi unutturmamalı (22 Temmuz 2010)